• Indii

Skicka inbjudningskort eller ej???

Vi har mycket familj som bor i utlandet som inte har det så där jättebra ställt. Nu planerar vi ju bröllop och trots att vi gärna vill ha med de på bröllopet, vet vi att det är fullt omöjligt.. En familj av 4 möjliga kommer att kunna komma till Sverige för att närvara vid bröllopet...

Nu är frågan, ska vi skicka inbjudningskort till alla familjer även om vi vet att de flesta inte kan komma? Familjerna är ju släkt så de lär ju veta om vi har skickat till vissa men inte till andra. Min blivande svärmor tycker att vi absolut inte ska skicka några inbjudningskort till de vi vet inte kan komma, för hon ser det som ett fån mot dem. Men jag är mer rädd att de blir besvikna om vi inte skickar något kort..

Omröstning nu folk, Ja eller Nej?????

• Svar på tråden Skicka inbjudningskort eller ej???
  • varelse

Jag hade definitivt skickat till dem även om jag visste att de inte skulle kunna komma.

Varför? För att min personliga åsikt är att en inbjudan betyder att någon vill ha en där (och då känner man sig ju uppskattad och hedrad såklart). Personligen hade jag blivit mycket gladare om jag fått en inbjudan, även om både jag och den som bjuder in vet att jag inte kan komma, än om jag inte fått en inbjudan just pga att jag inte kan komma.

• Mars2010

Jag tycker att ni skall skicka inbjudningar även till dem. Jag och min M2B skickade ut inbjudningarna till ett antal i utlandet som vi visste inte kunde komma. Men som varelse säger så är ju inbjudan ett sätt att säga att man vill ha dem där.

• Eftertioår

Håller med ovanstående talare. Det kommer garanterat att glädja de familjemedlemmar som inte kan komma med, att veta att de är önskade . Om de inte får nån inbjudan men ändå vet om bröllopet så kommer de kanske undra. Så min röst faller på skicka!

• FramtidaFruSandberg

En nära vän till mig flyttade till USA och gifte sig där. När han gjorde detta visste han att merparten av våra vänner inte skulle ha någon (ekonomisk) möjlighet att komma men han skickade inbjudningar ändå. Det värmde att han ville att vi skulle vara där.

• Oktoberbrud2010

Å andra sidan kan man ju faktiskt inte veta. Det senaste bröllopet jag var på, hade jag egentligen inte råd att åka på, vilket bruden visste om men de bjöd mig ändå. Sen det hände en oväntad sak, som gjorde att jag faktiskt fick råd att komma, till brudens stora förvåning och glädje. Så bara för att man tror sig veta att någon inte kommer att kunna komma, så vet man faktiskt aldrig helt hundra.

Jag och m2b kommer bjuda alla som vi vill ska komma, utan att fundera på om de har råd eller inte. För oväntade saker kan hända, och det hade varit så tråkigt om någon av dem jag verkligen skulle vilja ha där inte kom på grund av att de inte fått någon inbjudan.

Så jag tycker ni ska skicka till alla dem ni skulle vilja ha där...

• Indii

Jag hoppas verkligen att de inte tar illa upp eller tar det på fel sätt.. Vi menar ju bara väl...

• fruMe

Hmmm, svårt... Men om ni vänder helt på det, skulle ni inte bara kunna skicka ett fint kort till dem NI VET INTE kommer att kunna komma där ni helt enkelt skriver nåt i stil med att
    "Vi gifter oss ( datum)och hade såklart gärna sett att ni var med i firandet, men då vi vet att avståndet är långt, önskar vi istället att ni tänker på oss denna dag och "firar" den hemma med ett gott glas vin"

Eller nåt i den stilen, hoppas du förstår tanken! Inga påhopp nu med vinet tack! det var det bästa jag kom på ;) Man kan såklart fira med en tårta, god bit mat eller vad som!!!! =)

• josspossgirl1

jag hade absolut skickat till alla ändå, så att de vet om de är bjudna, även om de inte kan komma.

• Grodfrun

Ja, skicka inbjudan tycker jag ocksa.

Svar på tråden Skicka inbjudningskort eller ej???