• kärlek hela livet

Hjälp! vart ska vi åka?

Hej allihopa
    behöver hjälp. jag och min fästman gifter oss i juli och vi vill ju gärna åka någon dag efter bröllopet men vi vet inte vart vi ska! några som har bra tips :)

• Svar på tråden Hjälp! vart ska vi åka?
  • fjutjur brajd

Vad har ni för budget?

Hur länge ska ni vara borta?

Vilken typ av resa? Storstad/sol och bad/äventyr...?

Lättare att hjälpa om man vet ungefär...

• kärlek hela livet

vår budget ligger väll på 30.000 ungefär för flyg och hotell
    sen vill vi ju gärna vara borta i 2 veckor :)
    vi är öppna för det mesta faktiskt!

• aikidoaasa

Karibien!
    Vi ska åka åt det hållet och det finns massor av resor dit som är specialliserade på smekmånads resor

• kärlek hela livet

men är det inte regnperiod där i juli?

• fjutjur brajd

Sydamerika är häftigt! Inkaleden i Peru kan jag varmt rekommendera. Det finns även en massa andra vackra platser i Peru och andra länder i närheten. Brasilien skulle jag gärna åka till själv, men jag har inte varit där så jag inte rekommendera något särskilt...

Annars är safari kombinerat med sol och bad i Kenya eller Tanzania en höjdare! Man får iofs kanske anstränga sig lite för att rymma det i er budget.

Sydostasien har ju också många intressanta länder som kan erbjuda både sol och bad och annat. Jag har dock ingen egen erfarenhet därifrån.

Annars finns ju resemål i Europa. Italien och Kroatien skulle kanske inte vara fel?

• kärlek hela livet

min dröm hade ju varit att åka till Afrika och åka på safari, men den drömmen får vänta något år :) (kostar) hihi
    Peru kan vara en intressant tanke :) tack så mycket för tipsen!!! :)

• wiicky

kärlek hela livet skrev 2010-01-12 14:00:17 följande:

min dröm hade ju varit att åka till Afrika och åka på safari, men den drömmen får vänta något år :) (kostar) hihiPeru kan vara en intressant tanke :) tack så mycket för tipsen!!! :)
    Jag tror inte att det behöver bli så dyrt om man bokar flyg och hotell separat i ex. Tanzania och sedan köper safaribiljetter på plats... Är i och för sig ganska dyra flygbiljetter dit ca 7 000 - 9 000 st, men det är ett ganska billigt land i övrigt.
  • kärlek hela livet

nej det har du ju rätt i. :) får ta och leta lite grann på det men jag vågar inte hoppas :)

• fjutjur brajd

Det är väl ofta själva safarin som brukar vara dyr... Till viss del beror det ju på vilken standard man vill ha. Parkavgifter och sådant (som är rätt höga) måste man ju dock betala oavsett... Sen beror ju priset på hur länge man är ute på safarin. Om ni inte är extremt djurintresserade så kan nog en tre-dagarssafari vara lagom.

Svar på tråden Hjälp! vart ska vi åka?