• förnyelse

Förnya sina löften?!?!?

Hoppas någon av prästerna här har möjlighet o vill svara på frågor jag har.
    Jag och min man har varit gifta i snart 4 år och har bestämt oss för att vi vill förnya våra löften.. Hur fungerar det i kyrkan och vad ska man tänka på???

Tackar på förhand..

• Svar på tråden Förnya sina löften?!?!?
  • Robi10

Hej förnyelse,

Jag är ingen präst men ska själv förnya löften den 8 Maj. Vi har varit borgerligt gifta i 7 år och vi har alltid velat gifta oss i kyrkan med släkt och vänner. Vi har hyrt en kyrka och en pastor ska göra ceremonin, men om du vill kan även en präst göra det. Ring till kyrkan för att få mer information.

• Jeez

Hej!

En förnyelseceremoni kan utformas nästan hur som helst eftersom det inte finns en ordning för det (till skillnad från om man gift sig borgerligt och vill ha en välsignelse över det). Ring er församling eller en präst och boka in ett möte för att prata om vad ni vill och hur ni skulle kunna utforma det hela! Jag tänker att det är bra, såklart, att veta om man vill att andra ska vara med eller inte men själva utformningen kan ju vara bra att tänka tillsammans kring eftersom det ändå blir en gudstjänst som prästen är ansvarig för.

Lycka till!

Svar på tråden Förnya sina löften?!?!?