Inlägg från: Andreas flicka |Visa alla inlägg
  • Andreas flicka

IPL hårborttagning

Roodeberg,

Var gjorde du din behandling, funderar också på att ta bort hår permanent...

• Andreas flicka

Hmm, jag bokade tid på Spektrakliniken för konsultation (som det så fint heter).

Det är ganska dyrt där, men vi får se vad de säger, om jag får förtroende för dem osv. Jag vill också göra bikiniområdet. Skulle vara så juste att slippa raka eller vaxa bikinilinjen. Tycker att det lätt blir så fult där - inåtväxande hårstrån och röda pricka vad man än gör...

• Andreas flicka

Hmm intressant att veta roodeberg. Är lite rädd för att få brännskador. Har bokat tid den 10 februari. De har ett erbjudande nu att man får den inledande behandlingen till halva priset. Känns lite spännande faktiskt :-S

• Andreas flicka

Cylt, hur blev resultatet efter en gång? Såg du skillnad direkt på mängden hår som sedan växte tillbaka?

• Andreas flicka

Nu har jag varit och gjort den första behandlingen. Insida lår + lite baksida lår + bikinilinjen.

Det kändes som nålstick och ibland kunde det göra lite ont, men det var uthärdligt.

Vad jag kan se har jag inte fått några blåsor eller så, huden var lite "bubblig" efteråt, vilket var ett tecken på att lasern hade tagit, men det la sig ganska snart. Nu känns det nästan som vanligt.

• Andreas flicka

Lite uppdatering vad gäller laser.

Jag känner mig hittills väldigt nöjd med behandlingen.

Nu har det visat sig hur behandlingen fungerar rent praktiskt. Jag trodde att håret skulle försvinna direkt i samband med behandlingen. Men det är snarare så att håret "ramlar av" efter ett tag. Eller så kan man liksom plocka bort det med bara fingrarna. Nu har jag varit hårfri i nästan en månad på de ställen som behandlades. Jag ser att det börjar växa ut på vissa ställen, eller att vissa ställen inte "kom med". Men det är bara några få ställen.

Det är så skönt att slippa raka sig och jag fattar inte att jag inte har gjort detta tidigare. Hoppas att det blir lika bra vid nästa behandling.

Svar på tråden IPL hårborttagning