• Iselle

Ballerinaskor

Jag är lite inne på att ha ballerinaskor på bröllopet. Kanske inte optimalt eftersom jag bara är 160 cm, men jag gillar ballerinor och dessutom kommer man ju verkligen att kunna hålla igång hela dagen och natten i platta skor. Jag tycker att French Sole har jättefina skor. Är det någon som vet om de har någon återförsäljare i Stockholm?

• Svar på tråden Ballerinaskor
  • Sebastiána

Jag har ett par silverblommiga skor från Vagabond som jag tänker ha. Ett par riktigt sköna ballerina så att jag kan dansa hela natten efter middagen

De kanske kommer med liknande denna säsong?

• Angel2

jag kommer att ta med mig ett par balelrina som jag ska byta till udner kvällen om jag inte orkar gå i klackarna.

• annaochmias

Jag ska också ha ballerinaskor tänkte jag. Jag kan verkligen inte gå ordentligt i klackar och på min bröllopsdag vill jag vara bekväm. Egentligen skulle jag kunna gå ett par sköna gympadojjor för klänningen kommer ändå dölja fötterna...

• Iselle

Angel2: det funderade jag också på, men eftersom jag har en hellång klänning så skulle klänningen bli för lång då och jag vill inte riskera att trampa sönder den.

• Sebastiána

Det är lite knepigt det där med längd. Egentligen skulle jag vilja gå in i kyrkan med lite högre klackar (högre än ballerina i alla fall) - man får faktiskt lite snyggare hållning. Men det blir ju som sagt problematiskt med längden på klänningen om man sedan byter om till ballerina.

• annaochmias

Sebastiána: Hållningen kan du lösa med en snörkorsett med äkta metallskenor! Det ska jag ha under min klänning!

Svar på tråden Ballerinaskor