Inlägg från: SSegerberg |Visa alla inlägg
  • SSegerberg

Fixa blommorna själv?

Jag tycker att det verkar som du planerat igenom detta och du verkar ju ha en del erfarenhet av att arbeta med blommor då det kommer nog inte att vara några problem.

Jag kommer själv att göra alla blomsterbuketter corsages och bordsdekorationer vid samma tidpunkt på året (fast under nästa år). Jag gör det också för att jag vill ha det på mitt sätt och för att det är så kul att arbeta med blommor, blad och grenar. Jag kommer för övrigt också att använda mig av trollhassel. jag tror att du kommer att klara det galant bara du planerar in tid för det dagen innan.

Lycka till!

• SSegerberg

MoM: Ja jag kommer att arbeta med min torr till bordsdekorationen då dessa skall ringla sig i mitten av borden, och verka som stomme för att kunna hänga upp små vaser i( vasernastora som provrör) som liljekonvaljer eller vitsippor skall förgylla. Jag tror att det är bäst med de torra då de är lite mer stadiga. De färska är mjukare i ytterändarna och ganska så böjbara. Jag vet inte var man kan köpa "färskt" trollhassel men det finns säkert i blomsterbutiker. Jag har fördelen att ha en släkting med en stor buske som jag äv välkommen att klippa i.

Jav viste inte heller hur man skulle göra corsagen men hittade en duktig kvinna på näten som i hennes blomskola visar olika blomdekorationer steg för steg.
    www.gamman.se/Skola.asp&getSkola=59

Svar på tråden Fixa blommorna själv?