• ebbamary

19 juni, kungligt bröllop?

Hej!

Är det många som ska gifta sig "det kungliga datumet", alltså 19 juni?

Såg att det var några stycken! Ingen som ser något problem med att det "krockar" med Daniel och Victoria!?

• Svar på tråden 19 juni, kungligt bröllop?
  • Elden

Ser inga problem, vi har nog ändå inte tänkt bjuda samma gäster...

• MattRoZa

Skiter i deras bröllop som man är med och betalar , jäkla soc fall

• patrikoannika

Har inte ens funderat över det. Bryr mig inte ett ruttet korvöre om att de ska gifta sig.

• patrikoannika

Förstår inte vad det kan vara för problem med det?

Vi ska gifta oss den 15 maj, samtidigt med mååååånga andra. Skulle det vara något problem med det? Det är nog svårt att hitta en dag då INGA andra gifter sig? Skulle kanske vara en tisdag i november då kanske?

• Project Love

Om man har tänkt att gifta sig i Stockholm förstår jag att man kanske tänker till en gång extra det datumet för trafikmässigt lär det ju bli lite stökigt och med en massa tillresande kommer väl antalet övernattningsbäddar också att vara begränsat etc. Det handlar ju dock mer om logistiska problem och att det kan bli svårt rent praktiskt, men i övrigt spelar det väl ingen roll! Gifter man sig någon annanstans kan jag inte heller se vad det spelar för roll!

• Vinröd

Kanske borde alla vi andra brudpar i Sverige också skriva till regeringen och be om ett litet "bidrag" från statskassan till våra bröllop, så som Victoria och Daniel gjort...? *s*

• iregnet2010

hmm...skulle verkligen tro att deras bröllop drar in betyyyydligt mkt mer pengar än vad det kostar. Så himla svenskt att sitta på sin kvart och muttra...

tycker lite synd om Viktoria, tror ni verkligen att det bröllop hon nu kommer få är det hon egentligen vill ha ? tror ni det är hon som drömmer om att gifta sig i direktsändning, bli placerad bland avlägsna släktingar och behöver bjuda in ditten och datten för att denne är viktig för Sverige ? höra åsikter om vilken klänning hon MÅSTE ha, veta att hela hennes outfit kommer recenseras i tidningarna ? Snacka om att "du gör som du vill-mantrat som vi dundrar in om och om-igen här på BT inte gäller för henne....

• iregnet2010

förlåt ville inte kidnappa er datumtråd med mitt tidigare inlägg blev lite irriterad på MattRoza's inlägg bara...

• londonaire

hejhej
    här är en till som kommer gifta sig den dagen. vi bestämde datum och det var först efteråt som jag kom på att det var samma dag som det kungliga..
    bryr mig inte alls om det det enda som ska bli spännande är hur min något rojalistiska släkting kommer ställa sig. (vi har inte berättat något för någon än). vilket bröllop kommer hon välja :)

hur går det för i planeringen då? vi har bokat festlokal och kyrka. vi ska ddock fundera en sväng till om vi verkligen vill gifta oss i kyrkan.. annat fall så måste det till en vigselförrättare. har ingen aning om hur man bestämmer en sådan utan att känna dem-... vet inte om jag tänker tokigt men det känns som det blir mer avgörande när det är en borgerlig vigsel. inte så mycket utfyllnad om ni förstår vad jag menar..

• Carro WH

Vi ska också gifta oss 19 juni. Det var det datum som passade oss bäst. Ser inget problem med det. Hoppas ert bröllop blir fantastiskt!

• Skogshuggarbrud

Vi ska också gifta oss den 19 juni och ser inga som helst problem med detta. Dock många som undrat varför vi valde just samma dag som Viktoria och Daniel. Men saken var den att de kom ut med sin förlovning och datum 2 veckor efter att jag friat till min m2b och vi bestämt datum. Sen är det även lite utav "vårt" datum, då vi blev tillsammans den 19, dock i december -05 :P
    Tror vi kommer få en otroligt bra dag, fastän vi missar kungabröllopet. De lär gå i repris på tv för dom som verkligen vill se det i efterhand.
    All lycka till alla blivande brudpar! Nu är det äntligen vår tur!

• hamåsa

Vi ska också gifta oss då. Och vi har inga problem med det. En av hans släktingar uttryckte sig klumpigt när vi berättade och sa typ att vi i så fall skulle spela in det och ge det till gästerna. Min blivande svarade så underbart att om någon är mer intresserad av det bröllopet så behöver de inte komma på vårt.
    Vi har skrivit abc som vi eventuellt ska använda och då skrev vi Den 19 juni är det dags (ja samma dag som Vickan och Daniel) eller (Alla kungligheter gifter sig då.)
    Tyckte vi var lite roligt. Och på V skrev vi Videoband med inspelning av Stockholmsbröllopet samma dag kommer INTE delas ut till gästerna. He he he.

• BlackWIngedAngel

Du har höga förhoppningar hör jag.

Och det är knappast synd om Victoria. Om det här inte är det bröllop hon vill ha så finns det rätt självklar lösning på problemet: Abdikera och betala sitt eget bröllop.

iregnet2010 skrev 2010-01-17 19:12:41 följande:
    hmm...skulle verkligen tro att deras bröllop drar in betyyyydligt mkt mer pengar än vad det kostar. Så himla svenskt att sitta på sin kvart och muttra...tycker lite synd om Viktoria, tror ni verkligen att det bröllop hon nu kommer få är det hon egentligen vill ha ? tror ni det är hon som drömmer om att gifta sig i direktsändning, bli placerad bland avlägsna släktingar och behöver bjuda in ditten och datten för att denne är viktig för Sverige ? höra åsikter om vilken klänning hon MÅSTE ha, veta att hela hennes outfit kommer recenseras i tidningarna ? Snacka om att "du gör som du vill-mantrat som vi dundrar in om och om-igen här på BT inte gäller för henne....
  • Liljekonvaljemö

Äntligen någon som håller med mig.

hmm...skulle verkligen tro att deras bröllop drar in betyyyydligt mkt mer pengar än vad det kostar. Så himla svenskt att sitta på sin kvart och muttra...tycker lite synd om Viktoria, tror ni verkligen att det bröllop hon nu kommer få är det hon egentligen vill ha ? tror ni det är hon som drömmer om att gifta sig i direktsändning, bli placerad bland avlägsna släktingar och behöver bjuda in ditten och datten för att denne är viktig för Sverige ? höra åsikter om vilken klänning hon MÅSTE ha, veta att hela hennes outfit kommer recenseras i tidningarna ? Snacka om att "du gör som du vill-mantrat som vi dundrar in om och om-igen här på BT inte gäller för henne....
    Vi hade inte något annat datum att välja på, eftersom vi vill ha bröllopet i juni och i en specifik lokal så var 19 juni det enda datum som var ledigt. Vi hade heller ingen aning om något kungligt bröllop förens efteråt. Men än sen, oavsett vilken dag man väljer att gifta sig så är det ju med största sannorlikhet något annat par någonstans som valt den dagen också. Man blir egentligen aldrig "ensam" om "sin" dag så varför då bry sig om ett bröllop som råkar vara lite mer offentligt än ens eget?
  • Lucia05

Hahahaahahahahahahaha.......

Elden skrev 2010-01-15 06:15:06 följande:
    Ser inga problem, vi har nog ändå inte tänkt bjuda samma gäster...
  • tomlinn

hörde om ett brudpar som tänkte gifta sig i Seglora kyrka på Skansen den 19:e, och det lät som att de sannolikt kommer få problem för gästerna med att ta sig till och från, kommer ju att vara avspärrningar och massor av folk osv, svårt att ta sig fram och bedömma tid. men om man inte har valt att hålla sig inoms geografiska områden som påverkas av bröllopet tror jag inte att det märks.

själva gifter vi oss helgen innan, bl a just för att inte 'krocka' (även om inte vi heller hade tänkt oss varken samma gäster, vigselplats eller festlokal).

• timonb2

Håller med iregnet2010 ... klart att inte Vickan får sitt "drömbröllop" men det är ju att vackert bita ihopa och följa med-- vad ska hon göra?? Är ju inte hennes fel att hon föddes kronprinsessa...
    Och klart att det drar in pengar för sverige... lär ju komma folk från överallt i världen och bo och förnöja sig här...
    Kom igen - låter som det sticker i folks ögon....
    Är inte detta typsikt svenskt???

• Jevic

Jag är oxå en av brudarna den 19/6-10!
    Mest glad över att dela bröllopsdag med V/D är för att min make inte kan glömma bort vår bröllopsdag eftersom alla blaskor kommer skriva om deras 1-åriga bröllopsdag, 20-åriga bröllopsdag och så upp till de varit gifta i typ 87 år!!
    Min gubbe har nämligen lite problem med datum, så nu kommer han inte undan hehe.

• CeKe
    Jevic skrev 2010-01-29 19:25:02 följande:
    Jag är oxå en av brudarna den 19/6-10! Mest glad över att dela bröllopsdag med V/D är för att min make inte kan glömma bort vår bröllopsdag eftersom alla blaskor kommer skriva om deras 1-åriga bröllopsdag, 20-åriga bröllopsdag och så upp till de varit gifta i typ 87 år!! Min gubbe har nämligen lite problem med datum, så nu kommer han inte undan hehe.
Svar på tråden 19 juni, kungligt bröllop?