Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Tips & tricks

piggelin- just det Frillesberg heter pensionatet. Byggt typ 1938- gulligt, trevlig personal och god mat. Vann en middag där på en mässa. men Frillesås... det var verkligen plåtskjulsfult

tack för tipsen- Loscodetto har jag varit på ett par gånger uppe vid Karlaplan. Himla trevligt ställe men tror att förre krögaren bytt ställe. Noterar Josefina, eriks bakficka och elverket.

På lördagen har vi bokat bord på Berns asiatiska brunch. Shopping, dumplings och lite skumpa sitter aldrig fel. Sen är det dags för svärföräldrarnas julklapp- pjäsen "Hantverkarna" på Dramaten

• Ab fab

Piggelin- skall fundera på Hallandstips. jag är inte så bra på det tyvärr. Fast Torekov är ju nästan Halland. Det är ju en favorit, men jag frågar runt lite för tips.

• Ab fab

Det låter som en härlig resa till Venedig o Balkan.

Vi har inga resplaner för sommaren. Istället består det av kalasplaner istället. vi startar med studentfirande hemma, stor fest i Stockholm 19 juni, Argentinavänner på besök till midsommar, svärfar fyller 90. Så vad vi skall göra i mellan vet jag inte. Irland kanske? Eller St Petersburg? Alla idéer är välkomna.

Läste just vädret i tidningen. 26 grader i Dubai

• Ab fab

Jag har varit ett par gånger på Irland- både på tjejeweekend i Dublin, rundresa 2 veckor samt några gånger med jobbet (Dublin, slott på landet o så där) men maken har inte varit där. St Petersburg har ingen av oss varit. Tål att tänkas på

• Ab fab

god morgon. Stora variationer. Idag en kall morgon i Frankfurt, rufsig och seg efter en nattflygning. Igår badade jag i persiska viken. Så nöjd med mitt besök i Dubai. Mycket mer förtjust i landet än vad jag hade kunnat tro.

• Ab fab

smart att ringa före leverens.

Dubai i jobbet. Positivt överraskad. fantastisk strand och underbart vatten. hann med lite shopping och att titta på inomhus skidbacke. Ingen fab shopping- massor av butiker men stora rätt vanliga kedjor. det finns säkert mer superdesignbuitker med dit hittade vi inte.

• Ab fab

oåh va härligt! Hoppas inte vintern har ett för allt hårt grepp om Stockholm-åker dit i morgon

• Ab fab

oåh va härligt! Hoppas inte vintern har ett för allt hårt grepp om Stockholm-åker dit i morgon

• Ab fab

ajaj..precis som i Göteborg. Håller tummarna för att Björn Skifs på Cirkus lyckas jaga iväg lite moln

• Ab fab

vår låter härligt. Hade utomhusfika-premiär i helgen när jag var i Stockholm. Fredagen var riktigt bra med sol och lä. Och när jag kom hem var all snö borta från trädgården. Så underbart skönt att slippa skotta. nu väntar påsk med bara slappande hemma. utflugna bonusbarn och tonåringar hemma, party på fredag men sen mest hemfix, trädgårdsfix och fika i solen hoppas jag

• Ab fab

ja det är påsk jag ser fram emot. Det har varit så många dagar på hotell det senaste att jag just nu är kär i mitt hem

Jag som trodde att det skulle vara 18 grader och vårsol i Luxemburg- hoppas det ändrar sig

• Ab fab

Tvärr inga Gotlandstips från mig heller. Över 8 år sen jag var där. Nu åker jag till Essen o förhoppningsvis lite vår. Nästa vecka väntar London hela veckan- mest jobb men lite fritid åtminstone

• Ab fab

Skickar vårliga hälsningar i London. Magnolian blommar och solen skiner. Idag skall jag på studiebesök på Lloyd's vilken är spännande för en försäkringsnörd som jag

• Ab fab

Baku.Så exotiskt. Min drömresemål är Ulan Bataar i Mongoliet eller Sevastopol på Krim.

Ang Göteborgsrestaurang. Jag skall kolla o fundera o återkomma

• Ab fab

Ah en Mongolietdrömmare till. Jag vill så gärna dit. Fast just nu är jag strandad i London pga av vulkanmolnet.

Lapinette skrev 2010-04-14 16:42:00 följande:
    Hade några nya vänner över på middag för några veckor sedan som har rest och bott mycket utomlands och jag bad dem välja favoritresemål. Det blev Argentina och Mongoliet.
  • Ab fab

Min röst faller ju alltid på Argentina. Gillar verkligen landet och skulle mer än gärna åka tillbaka.

Just nu har jag fördrivit en kväll i London... en till om man säger så. Det blev Notting Hillpromenad med lite span på the Travel bookstore (där Hugh Grant jobbar i filmen) Kul att vara någon annanstans än i the City.

I morgon chansar vi på tåg till Dover, färja till Calais och hyrbil hem.

• Ab fab

Hemma efter lång dag igår. Men tåg, färja och bil funkade bra. Klev innanför dörrarna 0530 i morse så idag är jag lite seg. Skruttar runt o plockar upp tvätten. förbereder grillmiddag med grannarna- lammkotletter, sallad på bulgur, fetaost och granatäpple. Bra gäster för jag behöver inte uppföra mig

Champagne- så trevligt. Varit där två gånger -en gång i Epernay och en gång i Reims. Jag gillade mycket att åka runt på gårdar (boka in dem i förväg), senaste gången cyklade vi till några och till några längre bort åkte vi taxi/liftade.

• Ab fab

ja vi körde hem i franskregistrerad bil vi fick tag i Dover. Det är nog inte så dumt att äga biluthyrningsfirmor idag

• Ab fab

Ang restauranger i Göteborg.
    - Räkan. Klassisk Göteborgs turistkrog på parallellgata till Avenyen. Man äter räkor som serveras via radiostyrd båt (som man kör sjölv) Brukar gillas av barn

- Lipp. Brasseri på Avenyen. Här får man rita på dukarna

- Pasta e contorni. Linnestan. Italiensk favoritrestaurang med suverän mat och avslappnad attityd

-Mongolian bbq. Ingen favvorestaurang men barnen gillade den jättemycket när de var mindre. Jag tycker den är lite b o har trist mat men som sagt var den var populär tidigare. Ligger på Skeppsbron.

Svar på tråden Tips & tricks