• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Ab fab

ja - jag drömmer om allt just nu. Snöfria gator, skottningsfria dagar, cykelturer, uteserveringar....

För två veckor sedan var jag på en hotellmässa här i Göteborg. la mitt visitkort i några utlottnignskorgar. Två vinster har trillat in- en skall utnyttjas i helgen. En avsmakningsmeny på en gammalt pensionat söder om Göteborg. Den andra är en weekend på Stadshotellet i Tidaholm - verkliga metropoler alltså

• Lapinette

Men fab, vann du två utlottningar! Inte illa!

Det känns verkligen avslägset med torra gator och gröna träd just nu. Det snöar ju i princip varje dag! Vi hade minus 20 grader i måndags och uppmanades att stanna hemma. Nej, våren känns långt borta men ack vad man längtar.

På fredag ska vi och äta på Mathias Dahlgren. Det blir avsmakningsmenyn + tillhörande viner.

Anne - visst, två ganska likvärdiga resmål. Räknade ut att med detta alternativ "tjänar" vi ca 7 000 kronor på resa och hotell. Lika många dagar på plats och standard på hotellen.

• Ab fab

jag är nöjd med vinsterna- varken Frillesås eller Tidaholm är ställen som jag normalt besöker . Just nu är det Dubai på listan. Om två veckor skall jag ner och jobba några dagar men en ledig dag blir det. Kollade igår.. 27 grader varmt Veckan efter blir det Stockholm. Gav min bästa vännina julklappsbiljetter till Björn Skifs på Cirkus. Det blir en helg av lite shopping, asiatiska buffén på Berns, Dramaten med svärföräldrarna och Björn Skifs. Det ser jag verkligen fram emot.

Jobbresa till London står på programmet och en vecka på Mallorca med gammal resebranchvännina. Så jag tänker på Mallorca i maj för att stå ut med snön

Åhhh Mattias Dahlgren... så spännande. Ser fram emot rapport

• Lapinette

Ab fab - så du får din beskärda del av värme om några veckor. Själv så åker jag ned till snön i alperna i mitten av mars. Ska besöka vänner och skida lite. Just nu har de faktiskt gått från minusgrader till plusgrader så kanske, kanske får vi lite värkänsla nere i dalen.

Och Mallorca i maj låter inte helt fel. Kommer ihåg att du hade en länk till ett mysigt hotell. Får fråga dig mer om experthjälp när vi känner att vi har tid att ta en sväng över dit. Nu har väl vissa lågprisbolag börjat åka till Mallorca?

Jag återkommer med meny och vinlista efter vårt besök på Dahlgrens.

• Ab fab

vinlista.. hmmm... drömmer mig bort från mitt usla skrivbordskaffe

• anne på grönkulla

Här blir det Melker Andersson på fredag - på inrådan av övrig familj här i Stockholm, då vi gemensamt ska fira en födelsedag. Ni minns att jag frågade om tips?

Och på torsdag ska jag nog fiska upp en chokladfabrikstårta a la minute för ett annat födelsedagsfirande...

Dubai? Vad vill du kunna göra? Shoppa? Sola?

• Lapinette

Anne - vilken av Melkers restauranger blir det?

Chokladfabriken ... mmmm!!!

• Ab fab

Dubai- jag vet inte riktigt vad jag vill göra. Se öken, se stranden och kolla inomhusskidbacken var en tanke. Tar tacksamt emot alla tips

• anne på grönkulla

Kungsholmen blir det, men efterrätt hemma hos en av deltagarna sen.

Tja, öken betyder nog en halvdagsutflykt, men det bör hotellet kunna hjälpa till med. Det finns ju en strand även om hotellet inte skulle ha egen. SKidbacken ligger i Mall of the Emirates, då kan man shoppa också, men är du mer seriöst intresserad av det rekommenderar jag ännu större Dubai Mall sm har ett nyööpnat Bloomingdales, bl a.

• Ab fab

Tack för tipsen- jag får se om jag kan locka med min manlige medelålders kollega på seriös shopping

Svar på tråden Tips & tricks