• Fröken Skruttis

Hur löser ni hela bordsplaceringen? Typ små favors med namn på vid sittplatsen?!

Hur har ni gjort?! Har ni tex gjort små askar med gästernas namn på fylld med choklad vid bordet?! Hur har ni löst bordsplaceringen?! Eller vad heter det?! Haha!..;)

Jag är aningen förvirrad..;)

• Svar på tråden Hur löser ni hela bordsplaceringen? Typ små favors med namn på vid sittplatsen?!
  • ElinDaniel

Det finns oändliga variationer på bordsplaceringar. Bara fantasin som sätter gränserna. Finns massor av tips här inne och på olika hemsidor som säljer bröllopsgrejer.

Visst är de sååå gulligt med favors.... Blivit lite kär i det själv faktiskt, men det är ju bara dyrt... En kartong för 10 kronor o fylla med karameller... Det är sött, men inte värt det i mina ögon- eller vår budget. Vi grejar hederliga pappersnamnskyltar med hemmagjord, äkta prägel hehe o så fixar vi en stooor godisbalja till alla iat. Lycka till!

• Cylt

Vi har inte bestämt än. Till bordsplaceringen har vi nog tänkt "vanliga pappersnamnskyltar" Men vi struntar i efterrätt, så eventuellt tänkte vi ett par-tre praliner i någon liten trivsam ask eller liknande till kaffet; vi får se!

• Plutten2010

Vi tänkte ha placeringskorten fästa på våra favourpåsar (enkla plastpåsar från Calligraphen med hjärtchoklad i våra temafärger) men vi kommer istället göra en separat variant med namnet som matchar festprogrammet. Tror vi kommer lägga den på ett av vinglasen.

• Leilani

Vi ska ha stenar som vi köpt från ett stenbrott (de säljer sådant hinkvis och de är väldigt snygga) som jag ska måla vita och sen namnet i limegrönt för tjejerna och vinrött för killarna för att matcha färgtemat

• Ankmor

Min syster hade menykorten som placeringskort - hon hade gjort egna "fickor/kuvert" till korten som hon skrev namnet på.

• Bluebride

jag har terrakottakrukor som jag målat i vitt, med bred blå band och lila metallicfärg med namnet och en lila rosett gjord av presentsnöre, som kommer sitta fast med fästkuddar man använder när man scrappar t.ex

• Aleta

Vi gjorde helt enkelt så att alla festhäften hade namn på framsidan. Två flugor i en smäll.

• Sebastiána
    Aleta skrev 2010-01-16 20:53:33 följande:
    Vi gjorde helt enkelt så att alla festhäften hade namn på framsidan. Två flugor i en smäll.
    Vi gör antingen så, eller också kommer vi att ha helt enkla små placeringskort.
  • KatjaB

vi gör egna små filmklappor av svart/vitt kartongark med gästens namn. Har fimltema.

Svar på tråden Hur löser ni hela bordsplaceringen? Typ små favors med namn på vid sittplatsen?!