• Bellis77

Borgerlig vigsel - tips på vad den kan innehålla

Hej!
    Vi ska gifta oss i september och det blir bogerlig vigsel. Vad jag förstår så är den kort och jag funderar på hur man kan göra så att det blir lite mer.
    Vi ska ha en vän som sjunger, fools garden, nothing och weeping willows I give you the morning.

Har ni några tips?

• Svar på tråden Borgerlig vigsel - tips på vad den kan innehålla
  • 3AM

Vi har precis börjat all vår planering & allt känns så himla mycket att ta tag i haha.
    Vi ska också gifta oss borgeligt & vi funderade på det här med att man skulle kunna skriva vigselförrätarens "tal" själva. På så sätt kan man få en längre ceremoni samtidigt som man inför sina gäster förklarar sin kärlek till varandra. Varför gifter vi oss? Hur känner vi inför äktenskapet & varandra osv.

Vi ska också ha en vän som sjunger. Annars vet vi inte heller hur vi ska "dryga" ut själva ceremonin. Har ni hittat på ngt?

• Miss Moneypenny

Vi hade ett rätt annorlunda upplägg. Vi hade ingångslåt och utgångslåt med livemusik akustiskt och sen hade vi en längre version av vingselakten dvs vigselförrättaren pratade en del om kärlek och sånt. Sen det mest ovanliga var att vi hade så att varje person fick ett litet kit med sånghäfte och en minisnaps och såpbubblor så mitt i vigseln blev det lite allsång och snaps. Och till det lite snittar med sill på.

Svar på tråden Borgerlig vigsel - tips på vad den kan innehålla