• las vegas bruden

Berätta eller hålla det hemligt?

Nu är det bestämt! Vi ska gifta oss i USA nästa år, på Valley of fire närmare bestämt. Frågan är bara om vi ska berätta för våra nära och kära innan eller efteråt?

Personligen har jag jättesvårt att hålla tyst och det bubblar inom mig, vill skrika ut till alla! Sambon däremot tycker att det vore kul att släppa bombenn när vi kommer hem igen.

Någon som åkt iväg och gift sig utomlands utan familj och vänner? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Berätta eller hålla det hemligt?
  • Karolina1980

Hej Las vegas bruden!

Vi skall inte gifta utomlands men känner mig ändå manad att skriva här.
    Jag förstår vad du menar! Man vill dela med sig av sin glädje. Samtidigt som din sambo låter lite som min.

Men jag måste verkligen punktera en sak. Familj/vänner brukar uppskatta att få bli informerade. Visst kanske det läggs mer press om en bröllopstillställning på er. De kanske kommer att ställa frågor, ha krav och åsikter som kanske blir bevärande för er.

Men min poäng, dela med er av den goda nyheten för jag vet själv hur det kan kännas som ett slag under bältet att få höra om sådana stora ting som giftermål i efterhand.

Ett stort grattis till ert planerade giftemål från mig!

• las vegas bruden

Karolina1980: Tack för ditt svar! Vi är inne på helt samma spår. Det kanske mer är en grabbgrej att inte berätta innan, lättare så..?

• Maalina

Hej! Jag ska inte heller gifta mig utomlands, men håller med Karolina. Jag har sett flera trädar här på BT där folk har gift sig i hemlighet och sedan berättat för sin familj i efterhand, som blivit ledsna, besvikna oki till och med arga för att de har lämnats utanför.. och det vill man ju inte :) Lycka till med bröllopet! Låter häftigt att gifta sig i Las Vegas!

• las vegas bruden

Maalina: Ja.. Vi kommer nog berätta, känns roligast så och sen blir det lättare så för mig som säkert inte kommer lyckas hålla tyst om en sådan här stor sak.

• Petrah

Vi kommer att gifta oss i New York i juni i år, och tog beslutet att berätta, vilket har visat sig vara rätt. Min svärmor, som är den som skulle ha blivit helt förstörd om vi "gifte oss bakom hennes rygg", har fått ta del av våra planer och fått tycka och ge råd, och ser nu fram emot att se alla bilder och även festen som vi kommer att hålla ett par månader efter vigseln här hemma i Sverige. Berätta, röstar jag på!

Svar på tråden Berätta eller hålla det hemligt?