Borgerligt bröllop-ensama..
Vi vill gifta oss men själva och barnen med vittnen. Någon som gjort detta? Vill gärna viga oss i ett slott och kanske en weekend på nåt hotell gärna med spa. Vi bor i göteborg. nån som vet vad det kostar osv.
Vi vill gifta oss men själva och barnen med vittnen. Någon som gjort detta? Vill gärna viga oss i ett slott och kanske en weekend på nåt hotell gärna med spa. Vi bor i göteborg. nån som vet vad det kostar osv.
Hej,
om Era barn skall vittna skall dessa vara över 18 år.
Vad det kostar att bo/vigas på slott är ju beroende på vad Ni önskar i service, mat dricka.
Hej
Vi är inne på samma linje som er, en liten vigsel med bara våra barn och föräldrar närvarande.
Vi planerade från början att viga oss på Varbergskurort. De var mycket hjälpsamma och har några alternativa lokaler för själva vigselakten. Om ni bokar spa-paket inkluderar det middag, övernattning och behandlingar till ganska bra priser. Ni kan välja att lägga till personer för själva middagen bara om ni så önskar.
Jag är jättenöjd med det bemötandet vi fick från dem, även om vi i slutändan valde att inte hålla vigseln i Varberg, detta pga av att våra gäster måste köra långt för en väldigt kort cermoni. Vi kommer dock att förlägga "bröllopsresan" till Varberg och har bokat ett weekend-paket som vi hoppas mycket på.
Vill ni vara lite närmare Göteborg, så finns St Jörgens på Hisingen. Vi tittade även på dem, men tyckte det blev lite för nära hemma.
Oavsett var ni hamnar så...Lycka till!
Hej!
Vad kul att det finns fler än min blivande o jag som funderar på ett "enklare" bröllop. Vi tänkte ha en akt på en herrgård/slott någonstans i Sthlm med inhyrda vittnen i maj månad. Har sen "efterfest" för alla vänner o barn i augusti.
Kanske inte gillas utav alla, men det är ändå våran dag ).
Lycka till med erat bröllop!
Tack för svaren Nej våra barn ska inte vara vittnen då de är små men vi tänkte ha inhyrda från kommunen. Tror säkert att många blir besvikna då vi pratat om kyrkbröllop och brudtärnor men vi har dessvärre inte plånbok för det.
Bästa Bonbon,
jag tycker att Ni gör helt rätt som har en vigselakt som Du och Din blivande man tycker om.Vad andra tycker skall Ni ej fundera över-det är Er dag!
Vittnen kan Ni taga bland Era gäster/släktingar så sparar Ni några kronor.
Önskar Er allt gott.
Vi ska också ha en borgerlig vigsel, hade tänkt oss i september då det fortfarande är lite värme i vårat kalla land. Ska enbart ha två vittnen med oss till akten. Blir nog i Stadshuset för enkelhetens skull. Sedan blir det lite fest med de närmaste någon vecka efter. Vet bara i var i ska hålla till då vi bara bor i en tvåa. Hade gärna varit ute men frågan är om man kan lita på vädret?!
Ni som ska ha lite fest för släkten, vad bjuder ni på för mat?
Tänker också ha en borgerligt vigsel i Stadshuset i juni med endast hunden och eventuellt en god vän och hans fru om de kan närvara, annars blir det nog stadshuset vaktmästare. Kvällen kommer vi att tillbringa på Tjolöholms slott.
Om vår vän kan närvara så hade vi hoppas på att han kan ta som uppgift att vara fotograf och med alla bilder hade vi tänkt skapa en fotobok som vi sedan skickar ut till de allra närmsta och kära med en eventuell inbjudningskort till en middagsträff någon vecka senare efter vigsel, där var för sig få står för maten. Allt ska nämligen bli som en överraskning och vi hoppas att vi kan lyckas ge de en känsla av att ha närvarit vid vigsel med fotoböckerna och sedan så blir ju förhoppningsvis bröllopet en slant billigare.
Tack snälla vip va gulligt skrivet! Behövde höra (läsa) det där
Vad väljer man för klädsel på ett borgerligt bröllop?
Vi ska gifta oss i hemlighet på ett slott. sedan åker vi utomlands dagen efter. att vi gift oss får folk veta först när vi kommer hem:) Dock är vi inte helt överens om vittnen, en vill ha vänner, en vill ha helt okända, för överraskningens skull.
planen är att bo på slottet på bröllopsnatten. jag kommer att ha brudklänning och brudbuket och blivande maken kavaj modell finare. vi planerar även att boka in en fotograf vilket känns extra viktigt när ingen annan får vara med.
just ja, vi tänkte med ha en enklare fest något senare. då jag få tillfälle att använda brudklänningen en andra gång. ev läser vi även upp våra löften om vi väljer att utöka vigseln med dessa samt visar bilder från vigseln.
Bonbon,
det samma gäller klädsel-Ni skall ha det Ni känner Er bekväma i,men personligen tycker jag att Ni skall klä Er "litet snyggt"
behöver inte vara kostsamt.
VIKTIGAST är att det blir som Ni vill ha det!
Lycka till!