• B och H

erfarenhet av Floristkompaniet, sthlm?

Hej,

Är det någon som har någon erfarenhet av Floristkompaniet (Norrlandsg 16 stockholm)? Jag blev tipsat om att beställa hårblommor där av min frisör men har hört att de är rätt dyra. Så jag är osäker på om jag ska beställa bukett och korsage där också. Konsultation kostar 500kr som man får igen om man beställer sin bukett där. Är det värt det? Vad ligger buketterna på? (hittade ett gammalt inlägg från 2003 där det kostade 1500/bukett. Jag vill ha orgideer så det kan ju dra iväg..)
    Tacksam för svar eller andra blomtips!

• Svar på tråden erfarenhet av Floristkompaniet, sthlm?
  • Soleirolia85

Johan Petersson som äger (eller är han bara delägare) Floristkompaniet har vunnit SM (ett par gånger om jag inte minns fel) i blomsterbinderi, samt tävlat i både yrkesolympiaden och VM (vet dock ej placering säker, men jag tror han vuniit nån gång), han är en förebild för oss florister =) Jätteduktig.
    Har bara varit inne i butiken på studiebesök genom skolan, men aldrig handlat där, då jag inte är från Stockholm, men det jag såg var jättebra, och jag tror att de är väldigt måna om sina kunder.
    Be att få prisuppgifter innan du bokar konsultation, så har du lite att gå efter innan du bestämmer dig.

Lycka till!

• 20th century fox

Jag tror inte de kan ge en prisuppgift innan konsultationen...det är lixom det man kommer fram till då :)
    Priset beror ju helt på vad för slags bukett du vill ha...
    Eller om priset är viktigare än utseendet så säg vad du max vill betala så kan de ge förslag inom din budget.

Butiken är en av de främsta i Sverige så du kan nog känna dig trygg med att få en fin bukett i alla fall.

• B och H

Tack för era svar! Jag ringer dit och hör mig för kring pris och ser vad jag kan få ur dem, jag var inne i butiken men då var där en extrajobbare som inte vågade ge några prisuppgifter alls. Hårblommorna ska jag i alla fall beställa

• FiaLottaoälsklingen

de är jätteduktiga, både Sara och Johan (och säkert de andra som jag inte kännder där) har tävlat mkt och är fantastiska florister. Tror nog inte de är särskilt dyrare än andra i stockholm där de mesta är dyrt ;)

• KatjaB

Har varit på utbildning med Johan för herrans många år sedan, han är jätteduktig.. visst är de dyra men har du råd så tror jag nog att du blir nöjd med det du beställer där. Sen känner jag rent spontant att du kanske ska ta dina hårblommor från samma ställe som buketten, oavsett vilken butik det blir

• passionsblomman

Pratar vi Sthlms innerstad så ligger inte Floristkompaniet över sina kollegor och konkurrenter.
    Kvalitetsmässigt vågar jag lova dig topp sådan i alla avseenden.

Jag brukar inte uttala mig om enskilda butiker, men i det här fallet har jag tillräckligt på fötterna för att ge mina rekommendationer.

Dessutom har jag själv idag lämnat stan så jag vågar tycka till utan att riskera reklamfällan.

• Soleirolia85

Självklart kan de lämna vissa prisuppgifter innan konsultationen! Tex. kan de tala om vad arbetskostnaden kommer att ligga på, minimumpriser och ca-priser på olika bukettmodeller (som de för övrig säkert har flera bilder på, att visa under själva konsultationen).

• passionsblomman

Det tror jag faktiskt inte. Det är nog mer som 20th century fox säger, att man bokar en konsultationstid för att få komma och prata brudbuketter öht i de butiker där man jobbar utifrån konsultationsmodellen.
    Det man brukar få göra innan man bokar är att blädra i pärmarna med exempelbuketter och få veta hur rutinerna är.

Dyu kan ju omöjligt veta arbetskostnaderna innan du tagir dig tid som florist att komma överens med bruden om vad slags bukett som ska göras. De olika prisnivåerna kommer ju fram just under konsultationen och där får man ju dessutom tid att få begrepp även om alla de andra parametrar som påverkar priserna.

Däremot kan jag allmåänt säga att ett brudbinderi i Sthlm brukar börja runt tusenlappen, och då pratar i om väldigt enkla buketter som inte kräver mycket arbetstid och utan att man tagit i med de mest exklusiva blommor som finns.

Soleirolia85 skrev 2010-01-23 22:44:50 följande:
    Självklart kan de lämna vissa prisuppgifter innan konsultationen! Tex. kan de tala om vad arbetskostnaden kommer att ligga på, minimumpriser och ca-priser på olika bukettmodeller (som de för övrig säkert har flera bilder på, att visa under själva konsultationen).
  • B och H

Nu är det beställt och klart. Det ska inte gå på mer än 3000kr för brudbukett, tärnbukett och 2 korsage. Och det blir en droppformad bukett med orgidéer

• FelizLane

Tycker jag var ett bra pris :)

• B och H

och icke att förglömma, 3 hårblommor

• KatjaB

blev det floristkompaniet?

B och H skrev 2010-01-24 20:25:14 följande:

Nu är det beställt och klart. Det ska inte gå på mer än 3000kr för brudbukett, tärnbukett och 2 korsage. Och det blir en droppformad bukett med orgidéer
  • KatjaB

kul! det blev ju inte så fasligt dyrt ändå.

B och H skrev 2010-01-24 20:48:12 följande:

japp!
  • Vinröd

Vad roligt att det blev Floristkompaniet! :)
    Visa gääärna bilder på blommorna sedan! :) 

Svar på tråden erfarenhet av Floristkompaniet, sthlm?