• Karolina1980

Ni som har gift er

Vad har ni lagt på blommor?
    Då tänker jag främst på blommor till brud, brudgum, tärna, marsalk, brudnäbb, blombåge.

Vet ni vart jag kan hitta många bilder på vita, ljusa brudbuketter.

Är ytterst tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som har gift er
  • Fröken Strössel

Pris har jag ingen koll på men angående bilder så är detta min absoluta favotit när det gäller inspiration:

www.projectwedding.com

Du kan välja blommor och sedan färg så får du fram hur mycket fina bilder som helst!

• Hemlig2009

Vi köpte brudbukett, näbbukett, 1 corsage, bordsdekorationer (vaser med blommor i) och lösa rosblad till 50 personer (istälelt för riskastning) för 7000 kr.

Finns bilder i mitt galleri, men det är raka motsatsen till vitt.

• FiaoJonny

Jag hade tur och fick hjälp av min tärna som är florist. Behövde bara betala för blommorna, utan mellanhänder så för 1 corsage, 1 brudbukett och två tärnbuketter betalade jag i runda slängar 900 kr.

• Snufflan

Jag betalade 3500 för
    Brudbukett
    3 corsager
    Bukett till altarbordet
    5 buketter till utsmyckning av fönster
    6 mindre blommor till borden

• Lajsan

Vi betalade ca 3000:- för brudbukett, 2 corsager, rosor till borden till festen, 2 buketter kyrkan, rosor vid bänkrader kyrkan.

• Karolina1980

Finns det någon här som vet vad en blombåge kan kosta? Vad för typ av matrial/blommor/granris/ballonger?
    Tänkte fråga här innan jag ringer runt till blombutiker.

• Hjartafró

Vi betalade 800 kr för bukett och knappnålsblomma. Då fick vi blommorna levererade från Jenny på The Whyte House (www.thewhytehouse.se) till salongen där jag gjorde mig i ordning.

Lite bilder hittar du här: www.gervide.se

• Heloise

Vi betalade 2500kr för 1 brudbukett, 3 tärnbuketter och 3 corsage samt 1 st hårspänne.
    Tyckte själv att vi kom rätt billigt undan men då valde jag blommor som var i "säsong" och itne så dyra( lavender,blåklint, riddarsporre etc)finns bilder i galleriet

Svar på tråden Ni som har gift er