• BrideBecks

Fotograf i Jönköpingsområdet att rekommendera

Hej!
    Det börjar bli dags att hitta en bra fotograf till vårt bröllop. Någon som har rekommendationer/referenser att ge för fotografer i Jönköping? Gärna också vilken prisbild de ligger på.

Tack på förhand?

• Svar på tråden Fotograf i Jönköpingsområdet att rekommendera
  • Tilda3

Det finns ett ton med fotografer i hela landet.
    Jag bor själv i Kalmar och denna listan har jag skrivit ihop.
    www.Photomedia.se
    www.ftj.se
    www.fotografiqa.se
    www.pixelbyran.com

Jag måste nog säga att just nu lutar det åt Malmöfotograferna Jens och Albin. Dock tar jag hänsyn till att de inte sköter sig här på forumet har jag sett ;).

Ska bli kul och se vilken av dem jag väljer, ännu har jag bara pratat med Albin och det lät bra nu återstår bara Jens!

• saralissa

Det är uppenbart att Tilda3 är någon av dessa fotografer (förmodligen photomedia eller pixelbyrån), varför skulle hon annars göra reklam för Skånefotografer när du skriver att du söker fotograf i Jönköping.

Bröllopstorgets forum om fotografer har tyvärr blivit en reklampelare för diverse fotografer som kör hård marknadsföring med sig själva istället för riktiga och nöjda kunder.

Just pixelbyrån och photomedia är svartlistade i denna tråd och därför hade jag aldrig valt dem.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3631632.html

Googla bröllopsfotograf i Jönköping och se vad du får upp.
    Lycka till!

• BrideBecks

Intressant inlägg saralissa! Nu är det ju inte säkert att Tilda3 är fotograf, men generellt känns inte fair att utge sig för att vara nöjd kund om man själv är fotografen!

Jag är som sagt ute efter någon som kan ge personliga referenser av fotografer i Jönköpingsområdet.

• saralissa

Vad larvig du är Tilda.

30 mil mellan Malmö och Jönköping, jovisst jättenära!
    Det är 32 mil mellan Jönköping och Stockholm. Med andra ord kan iså fall brudparet lika gärna finna sin fotograf där. Och där har Bridebecks en hel del att välja på, landets främsta bland annat.

Geografi är uppenbarligen inte din starkaste sida.

• BrideBecks

Ok, det var inte tanken att denna tråd skulle hamna om geografi. Malmö och Sthlm är ungefär samma avstånd. Punkt.
    However, söker fortfarande fotografer i Jönköping med omnejd (och då menar jag kanske inom en radie av 10 mil max). Thank you!

• Chris24

Ni får ursäkta mig men jag tycker det börjar bli stört löjligt med att folk anklagar andra för dittan o dattan på BT, framför allt med att va fotograf eller inte. Herregud! Vem bryr sig!

TS frågade om råd och fick det, punkt slut. Att folk orkar lägga ner energi på att hacka fram o tillbaka i BT alltså. Man blir ju så trött!

Tyvärr ts, har jag inga bra råd för vår fotograf är i utlandet Han är jätte duktig men kanske svår och få tag i, haha.

Lycka till!

• Blivandefrueriksson

Bride becks bor själv i nässjö och har 2 att välja på, 1 är amatör fotograf men hon är jätte duktig, hon tar ca 2500-3000 om hon inte höjt. den 2 jobbar som fotograf på heltid men är just nu på resande fot enda till juli han tar ca 7000.

• Blivandefrueriksson

Becks såg nu att du gifter dig i Juni då har jag bara tips på en om du vill kan du få hennes mail adress, bara att hojta till. Vi kommer ev att boka henne om den 2 inte kan, den 2 får vi någorlunda prisvärt (läs gratis) då det är min blivande mans barndomskompis som han hänger med ännu.

• LE Folkesson

Hej
    Kolla upp Anders Bringsjö i Mullsjö.

• intressant

Hej!
    Såg din fråga och kan starkt rekommendera; mnmfoto.se. Tog mina bröllopsbilder hos annan fotograf i Jönköping och bliv inte alls nöjd så då sökte jag reda på någon att gå till för att fotografera mina barn. Hittade mnmfoto.se och är så nöjd, trevligt bemötande, bra priser. De har en studio på A6 området (soldattorpet). Sen beror givetvis priset på vad du önskar, tror säkert de kan möta dina önskemål när du pratar med dem. Lycka till!

• BrideBecks

Tack för era tips. Har lite att kolla upp nu

• ElinDLB

Kan verkligen rekommendera fotografiqa! Otroligt duktiga och bilderna blev så vackra! Ganska dyra men enligt mig väl värda pengarna!

• Lady78

Hej! Gifte oss i augusti 2009 utanför Jönköping och vi hade Sara Landstedt. Med risk för att bli anklagad för smygreklam måste jag ändå säga att vi är supernöjda med henne. Förutom att bilderna blev helt underbara, så fick vi ett fast pris för fotograferingen och sedan fick vi alla bilder digitalt, så vi behöver inte betala extra till henne varje gång vi vill framkalla en bild eller göra ytterligare förstoringar. Jag tycker att en sådan prissättning är lättare att räkna på, än tex Fotografiqa som tog betalt för varje extra framkallad bild, men det är väl en smaksak. Hur som helst är Saras bilder jättefina, hon har en hemsida och framförallt en blogg (som du kan komma till från hemsidan) där du kan se hennes bilder. Hon var även med under vigseln och fotade, men man märkte inte alls att hon var där, så hon var verkligen diskret. Lycka till!

• hernameispekka

www.joakimson.se/
    Mycket bra som fotade mamma och pappas för ca 20 år sedan och fortfarande håller igång :) Nytänkande och klassisk med mycet erfarenhet :D

Svar på tråden Fotograf i Jönköpingsområdet att rekommendera