• Kärleken9

Hur valde ni?

Ja... Hur valde, visste ni vad ni ville ha? Jag har länge sagt vita kallor men jag vet inte om jag håller på att ändra mig???

Ni som haft kallor, säg till så jag kan få se era bilder och kanske få inspiration. Och är det någon av er som gift er i juli, med stora kallor, som kan säga vad de ca kostade?

• Svar på tråden Hur valde ni?
  • Miss Sofie

Jag vägrar lägga ner en massa pengar på blommor så jag kommer att åka till marknaden eller typ Plantagen nån dag innan och köpa blommor. men jag har såklart kollat upp lite blommor och buketter för att få inspiration. Det här är några av mina favoriter:
    Pioner
    Hortensia
    Prästkragar
    Påskliljor
    Rosor såklart
    Ranuklar
    mm

• Snufflan

Vet inte riktigt men jag bara visste att så här vill jag ha det och Saga's i Älandsbro fixade allt precis som jag ville trots att jag inte hade nån bild bara beskrev hur jag ville att det skulle se ut, helt fantastisk florist.

• Hemlig2009

Jag lät floristen få väldigt fria händer. Jag hade med mig inspirationsbilder men det handlade mest om färger, form och känsla, inte vilken typ av blommor. Så hon plockade direkt fram en blomma (Gloriosa) som hon tyckte passade in i stilen som hon kunde utgå ifrån, blev supernöjd.

Och jag tyckte det verkligen var värt alla pengar, vi lät floristen även dekorera restaurangen så att det matchade.

• Moirie

Jag lät floristen visa förslag efter att jag sagt vilka färger jag ville ha. Hon hade en pärm med bilder från andra bröllop så det var lätt att få en uppfattning om hur stora buketterna skulle se ut i förhållande till "brudarna" och hur färgerna såg ut mot vit klänning osv.

• kikel

Jag kommer låta min floist välja ganska mycket själv, hon är en god vän till mig och vet vad jag tycker om jag har inte tid att lägga ner för mycket krut i allt.

Svar på tråden Hur valde ni?