• LilaFluffBoll

DubaiTips

Ska åka till Dubai på bröllopsresa i mars, har bokat flyg med inte hotell, så ni som varit där, villket område är bäst att bo på?
    Vad är era bästa Dubaitips?

• Svar på tråden DubaiTips
  • aurora84

hej jag firade min 25 årsdag i dubai så fråga på :)

• anne på grönkulla

Vilket område som är bäst att bo i beror ju helt på vad ni vill kunna göra och vad som därför är viktigt att ha nära till. Transporttiderna kan bli knökiga om man ska tvärs över stan hela tiden o fastna i trafik. Taxi är billigt men trafikkänsligt och tunnelbanan är ju fortfarande inte helt utbyggd.

Vill ni bo billigt och mer shoppa ska ni kanske bo i Bur Dubai (eller tom i Sharjah, men då är det knepigare med transporter o så ska man veta att det är helt förbud på alkohol), är det viktigt att hotellet har egen strand ska ni kanske hellre satsa på Jumeira eller Dubai Marina. Kolla på otel.com - tror de har rätt bra hotellerbjudanden överlag.

• Senilia

Min sambo bodde i Dubai i 8 månader och han säger att Atlantis är ett väldigt bra hotell (var bara på vattenlandet när jag var där).. Annars är nog området vid havet det bästa. Han bodde i Deira och det var mer industriområde. Jumera ska vara riktigt trevligt och är precis vid en av de konstgjorda palmerna.
    Men han säger att marinan är det bästa området, men det kostar nog lite..=)

Tips - åk till Atlantis även om ni inte bor på hotellet - urhäftigt vattenland.(inte så mkt mat inne på området och den som finns är dyr så smugla med en macka)
    * Souk madinat är jättefint att gå runt på/i (även hotell om ni vill bo där)
    * Åk till de stora köpcenterna som finns där.
    Dubai Mall har isrink och världens största inomhus akvarie
    * Mall of Emirats har skidbacken (bra resturang nere vid backens slut där man kan sitta och titta på alla som åker..=)(och om ni går till bakre delen av resturangen så serveras där alkohol)
    - Åk till guld souken och passa på att åka båt över creeken (kostar ca 2 svenska kr enkel resa)
    - All taxi är jättebillig så plåga inte er med långa promenader i värmen - ta taxi..=)
    * Vatten är billig och lätt att få tag på.

Svar på tråden DubaiTips