• vånka

Arlanda

Är det någon som har gift sig eller tänker gifta sig på Arlanda för att sedan åka iväg på bröllopsresa direkt efter?

Skulle behöva veta lite om det och hade ni brudbukett och brudklänning?

Vi har tänkt att ha ett hemligt bröllop och posta inbjudningar till vår bröllopsfest samma dag vi åker iväg på bröllopsresan.

• Svar på tråden Arlanda
  • Happyeverafter

Vilken kul idé!

• mrsJR

Vilken härlig idé. Några vänner till oss gifte sig på Arlanda, de filmade vigseln och mejlade sen ut det till alla som blev mycket överraskade. De avslutade med att säga, det datumet blir det fest, hoppas ni vill komma då. Det var en jättekul idé tycker jag.

De hade både brudklänning och brudbukett, hur fina som helst!

• vånka

Ja vi har då tänkt att inbjudan når gästerna dagen efter vi har gift oss. Posta dem på Arlanda typ. Vi har nämligen bestämt en resa till Thailand 2011 och tanken är att vi åker och är borta en månad med vår lilla dotter. Vi har pratat om att gifta oss men det känns som om det bli helt rätt att göra så. Min sambo vill inte stå i centrum inför en massa människor. Sen blir det en fest ist när vi kommer hem.

Tyckte att det kunde vara lite kul och annorlunda. Samtidigt förlovade vi oss i Thailand så smekmånaden blir en sluten cirkel liksom...

Sen tänkte vi att man kanske kunde hyra en thai restaurang i sthlm för att få en helhet på det. Brudbukett kommer att vara vita orkidéer med någon lila orkidé samt att färgtemat kommer att vara vitt och lila.Inbjudningarna blir lila (hade sån tur för jag gick förbi Panduro idag och då hade de rea på lila kort med kuvert. Inhandlade lite stämplar och pärlor med.

Någon som har något tips och råd?

Svar på tråden Arlanda