• Zouzou

förslag på engelskspråkiga sånger i kyrkan?

Hej!

Kommer att ha en tjej som sjunger i kyrkan. Är det någon som har fina förslag på kärlekssånger på engelska? Vi är redan gifta så inga "i do, I do I do I doo" :D

Har tänkt lite på Your song av Elton John. Den är så fin i Moulin Rouge.

• Svar på tråden förslag på engelskspråkiga sånger i kyrkan?
  • Rapsbrud

Vi kommer ha Andrea Johnsons "Life is" och Coldplays "Til kingdom come" som solosånger vid vår vigsel. Inga hopparuntjagärsåkär-låtar, utan mer meningsfulla texter om vad man verkligen betyder för varandra. För oss känns de rätt.

• Rapsbrud

Andreas Johnson ska det så klart vara, tappade ett s.

• Zouzou

Tack rapsbrud! Vilka fina låtar ni valt. Som du sa meningsfyllda texter :)

Är det någon ni känner som kommer att sjunga?

• Rapsbrud

Ja, det är en tjej som är kompis med min syster som ska sjunga för oss. Vi ville ha låtar som vi hade tyckt om sen innan och där texterna verkligen kändes betydelsefulla för oss. Ska ni förnya era löften eller (eftersom du skriver att ni redan är gifta menar jag)?

• Zouzou

Ja, jag tror vi får ta en till omgång med min man om "våra" låtar. Vilka som betyder mycket för oss. En rätt ung tjej kommer att sjunga min mammas bekants dotter, blir säkert bra.

Det blir en kyrklig välsignelse 5.6 kikade in på din sida, den 8 maj eller hur? vad roligt rätt snart! jag ligger annars rätt bra till med planeringen men befinner mig utomlands vilket gör det lite svårare än att vara på plats. Vi gifte oss borgerligt ifjol och nu blir det egentliga bröllopet- äntligen.

• Rapsbrud

Kul, då är det inte jättelång tid kvar för er heller! Bor ni utomlands och ska bara ha bröllopet i Sverige eller? Lycka till med låtarna förresten, ni får klura lite på vad ni känner för att ha.

• rowan

Den vackraste jag kan föreslå är denna:

All lycka!

• Zouzou

Tack Rapsbrud, lycka till med sången och planeringen! Ja, gifter mig hemma i Finland faktiskt.

Rowan, så vacker sång! tack! Har en förkärlek för den stilen.

• rowan

Vad kul att du gillade den, Zouzou!

• gonzor83

Everything I do, I do it for you - Bryan Adams
    Vi funderar själva på den låten...

• Zouzou

Gonzor83, min man blev överförtjust i den sången..en gammal hit ju :)

Svar på tråden förslag på engelskspråkiga sånger i kyrkan?