• Linda och Micke

    OSA

    Vi ska gifta oss den 21 augusti och tänkte skicka ut inbjudningarna i mitten av april. Är det OK att ha OSA runt den 20 juni då? Eller är det för tidigt tycker ni?? Det blir ju ändå 2 månader som gästerna har haft på sig att bestämma sig.

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden OSA
  • KochN

    Hej
    vi har också tänkt gifta oss den 21/8... och har tänkt nästan samma datum som ni för OSA!... tycker att det är rimligt!

    Vet ni hur lång tid innan man måste lämna in för tryck för att ha inbjudningskorten färdiga?

    lycka till

  • Kickelina

    Hej!
    Vi har tänkt att skicka ut inbjudningskorten snart.. För folk börjar ju planera sin semester nu.. Vi ska gifta oss den 7/8 och sätter väl OSA runt juni.. =)

  • Optimia

    Ni kan ju börja med att fråga restaurangen/cateringfirman när de senast behöver veta slutgiltigt antal gäster, och utgå från det datumet. Jag har förstått att det är vanligt att restauranger vill veta ett par veckor på förhand exakt hur många ni blir.

    Jag tycker att ca en månad innan dagen D är lämpligt som OSA; då har man rätt gott om tid för att hinna jaga de sista som inte kommit sig för att svara.

    Känner ni att ni behöver veta två månader på förhand exakt vilka som kommer, så är det förstås lämpligast att sätta osa till den dagen. Annars tycker jag ni kan vänta lite, som gäst tycker jag det är bättre att osa är närmare den dag paret gifter sig än att man ska svara x antal månader på förhand.

  • Eftertioår

    Samma här ! Gifter oss den 21/8 och tänkte ha osa i början av midsommarveckan (vet inte datum). Sen börjar folk semestra och då glöms detr nog lätt bort. Men jag tycker det är svårt att vänta med att skicka inbjudningarna, skulle helt vlja göra det NU!!! Förutom våra allra närmaste vet ingen att v ska gifta oss så inbjudningskorten blir liksom själva tillkännagivandet

  • Linda och Micke

    Vad kul att det var fler som skulle gifta sig den 21 augusti!!

    Då kör vi nog på OSA runt 20 juni!!

    Lycka till samtliga!!!

  • Cylt

    Hej hopp!

    Vi gifter oss också 21 augusti, tänkte skicka inbjudningarna i mitten av mars, OSA 15 juni. Tycker vi känns lagom!

Svar på tråden OSA