• Poughkeepsie2

Hur tidigt skickas inbjudningarna ut?!

Hej!

Planerar en liten borgerlig vigsel till sommaren, tänkte ev hålla ceremonin i trädgården.

Hur tidigt ska man skicka ut inbjudningarna?
    Håller på att få texten klar och tänkte hitta nåt fint papper att skriva ut det på, plus fina dekorationer att klistra på.....

• Svar på tråden Hur tidigt skickas inbjudningarna ut?!
  • pettan

beror lite på när bröllopet är oxå.. gifter man sig mitt i "semestertider" kan de nog vara bra om de går ut rätt tidigt!
    Vi ska gifta oss 22maj och vi skickade våra i tisdags! Så typ 4månader innan..

• Martinaa

"Vett och etikett-reglerna" säger nog ca 6-7 veckor, men jag tror de flesta här skickar minst 3-4 månader innan ungefär.

• Mama Eggy

Jag hade uppskattat att få inbjudan i alla fall 3 månader i förväg. Då finns det fortfarande chans att hitta billiga SJ-biljetter Det är även bra att känna till sådana saker innan chefer o dyl. börjar göra upp semestercheman. Tycker jag alltså.

• Alexxxi

Oj, det är ju inte alls lång tid.

Martinaa skrev 2010-01-21 16:20:30 följande:
    "Vett och etikett-reglerna" säger nog ca 6-7 veckor, men jag tror de flesta här skickar minst 3-4 månader innan ungefär.
    Till ts, vi gifter oss 5:e juni och ska börja skicka och dela ut i nästa vecka=)
  • Cessan78

Vi gifter oss på midsommardagen, skickade ut Save the date kort för 3 veckor sedan och kommer att skicka ut själva inbjudan när det närmar sig 7-8 veckor innan.

• Blivandefrueriksson

jag har läst vett och etikett regler där man ska ha osa datumet senast 4-5 veckor innan. Väldigt kort datum då att få reda på det

Martinaa skrev 2010-01-21 16:20:30 följande:
  • Martinaa
    Blivandefrueriksson skrev 2010-01-21 16:24:13 följande:
    jag har läst vett och etikett regler där man ska ha osa datumet senast 4-5 veckor innan. Väldigt kort datum då att få reda på det
    Jag kommer vilja osa typ två månader innan så man hinner fixa klart med bordsplacering, beräkna mat och sånt...
  • Angel2

Vi ska skicka ut det nästa vecka och vi gister oss 8 maj. sista anmälan blev 11 april.

• Blivandefrueriksson

martinaa tänker som dig jag vill ha osa ca 6 veckor innan så nästan 2 mån för man har ju endå maten att fixa med och bordsplac etc.

• Tattoo82

Vi gifter oss 29 maj och hoppas få klart inbjudningskorten så de kommer iväg innan januari är slut! Har satt osa 6 veckor före.

• say yes

vi skall skicka save the date ca 6 mån innan och sen inbjudningarna ca 3 månader innan. vi har gäster från, frankrike, sydkorea, australien etc etc.

• gonzor83

Vi skickade ut våra för två veckor sedan. Skall inte gifta oss förrän 31 juli. Men vi kommer gifta oss på Gotland så folk måste få tid att boka resa och boende då det ju är mitt i högsäsongen på ön! Många har hört av sog och sagt att det var jättebraa att få det så långt innan, då kan de planera med semester och så...

Svar på tråden Hur tidigt skickas inbjudningarna ut?!