• Niini

Bröllopsfrågor

Hittade dessa frågor på en sida som jag tror kan vara intressant att läsa svaren på :) Tyvärr på engelska..

Who asked who to marry them?

Where were you when you got engaged and did that place already have a significant meaning to you?

How old where you when you got engaged?

What are your wedding colors?

What month are you getting married in?

Waty flavors will your wedding cake be?

Are you getting married inside or outside?

How many people will be at your wedding, will it be a large wedding or small?

Are you going on a honeymoon, if so, where are you going?

• Svar på tråden Bröllopsfrågor
  • Niini

Who asked who to marry them?
    Vi kom gemensamt fram till det 15 mars -09, men när vi förlovade oss -06 (som vi också kom gemensamt överens om) gick jag ner på knä och frågade om han ville gifta sig med mig om nåt år. Svaret var redan då JA.

Where were you when you got engaged and did that place already have a significant meaning to you?
    Vi var på mina morföräldras sommarstuga, ville vara på ett mysigt oh trevligt ställe där vi kunde vara för oss själva. Platsen har alltid haft stor betydelse för mig, ännu större sedan vår förlovning :)

How old where you when you got engaged?
    Jag var 18 och han var 22 (skulle fylla 23).

What are your wedding colors?
    Vit & en ännu lite oklar färg

What month are you getting married in and whitch year?
    Maj 2011

Waty flavors will your wedding cake be?
    Vet inte riktigt, men får min blivande bestämma blir det choklad, choklad och choklad ;)

Are you getting married inside or outside?
    Inomhus, vågar nog inte riskera något i maj (spec. inte med tanke på stormen vi hade när vi förlovade oss)

How many people will be at your wedding, will it be a large wedding or small?
    Lagade nyss klart den preliminära gästlistan, 89 personer vilket jag kallar ganska stort.

Are you going on a honeymoon, if so, where are you going?
    Nog ska vi komma iväg nånstans, vart vet vi inte ännu.

• Martinaa

Vad är tanken? Att vi ska svara på? Eller att ha med i festhäftet...??

• Niini
    Martinaa skrev 2010-01-21 19:57:34 följande:
    Vad är tanken? Att vi ska svara på? Eller att ha med i festhäftet...??
    Svara :)
  • Martinaa

Okej då! Översätter dock frågorna till svenska om det är ok. Här är så man kan kopiera dem om man vill...

Vem friade till vem?

Vart var ni när ni förlovade er och betyder den platsen något speciellt för er?

Hur gammal var du när du förlovade dig?

Vad har ni för färgtema för bröllopet?

Vilken månad gifter ni er?

Vilken smak kommer er bröllopstårta ha?

Gifter ni er utomhus eller inomhus?

Hur många gäster kommer det vara på ert bröllop, stort eller litet?

Ska ni åka på någon bröllopsresa, och i så fall vart?

• Martinaa

Vem friade till vem?
    Vi åkte till kusten på vår tvåårsdag för att äta middag på en restaurang, och tog en liten promenad längst stranden innan. Där gick min sambo ner på knä och ställde frågan!

Vart var ni när ni förlovade er och betyder den platsen något speciellt för er?
    Jag tillhör då den gruppen som först förlovade sig och sen blev friad till (vi sparar den diskussionen till en annan tråd tack) så förlovningen skedde på ett hotellrum på Gothia Towers i Göteborg. Nej, den platsen har ingen speciell betydelse för oss.

Hur gammal var du när du förlovade dig?
    24

Vad har ni för färgtema för bröllopet?
    Blått, vitt och silver.

Vilken månad gifter ni er?
    Juni.

Vilken smak kommer er bröllopstårta ha?
    Vet ej ännu, men det blir nog vit chokladmousse och vanilj och lite hallen eller jordgubbar och så.

Gifter ni er utomhus eller inomhus?
    Inomhus, i en liten träkyrka.

Hur många gäster kommer det vara på ert bröllop, stort eller litet?
    Vi kommer bjuda 54, så får vi se hur många som kommer. Kallar väl det ett ganska "lagom" bröllop i det här landet :)

Ska ni åka på någon bröllopsresa, och i så fall vart?
    Drömmen är Thailand nångång i höst. Vi får väl se...

Svar på tråden Bröllopsfrågor