• Acke76

Presenter till toastmasters, tärnor och marskalk

Hej,

vi gifter oss om några veckor och har börjat fundera på hur vi ska tacka våra (2st) toastmasters, tärnor (2 st) och marskalk. Vi tänkte på om vi ska ge dom någon present men kan inte komma på vad. Är det någon som har nåt tips? Framför allt till toastmastrarna. Tärnorna får sina klänningarna, hår och smink och marskalken får en del av sina kläder. Hur har ni gjort/ska göra?

• Svar på tråden Presenter till toastmasters, tärnor och marskalk
  • KatjaB

vi har klurat på biobiljetter eller någon annan sorts presentkort. En flaska vin funkar ju alltid

• Casmel

Tärnorna ska få sminkning och hårstyling till bröllopet som gåva. Marskalken ska få en flaska whiskey och toastmadame vet jag inte riktigt än...

• annaochmias

Vilken prisklass hade du tänkt dig?

• Karolina1980

Jag tror inte att vi kommer att ge någon present till våra 2 tärnor, 1 tmadame, 1 brudnäbb, 1 marskalk. Vi kommer att bidra med 700 kr vardera klänning/plagg + blommor/corsage till dem.

Är det heltokigt av oss?

• ängeln24

Jag har också funderat på om man ska ge något till framför allt toastmastrarna.

Jag har varit tärna två ggr och båda gångerna fick jag present FAST brudparen hade betalat min klänning. Den ena gången ett presentkort på 500:- och på det senaste fick jag ett halsband som vi skulle ha på själva bröllopet, en väldigt kul och trevlig gest.

Men till toastmastrarna är det svårare tycker jag men något borde man väl ge för att visa sin uppskattning.

• annaochmias

Jag har varit tärna två gånger utan att ha fått någon present och den tanken slog mig aldrig faktiskt... så man MÅSTE ju inte ge någon present till sina tärnor/bestmans o s v...

• Tunsji

Min tärna fick sin klänning inget mer, vår toastmadam fick en present som har med hennes intresse att göra, den kostade 1500:- men hon la ner massa tid på vårt bröllop. Hon som sydde våra kläder fick en massa tyg som tack.

• ElevenSeven

Vi gav:
    Bestman:Fylld plunta med gravyr
    Tärna:Armband med gravyr
    Värdpar:En heldagsutflyckt då vi bjöd på allt.

• mojikanan

mashettknappar kanske?

Svar på tråden Presenter till toastmasters, tärnor och marskalk