• marrieme

Vad finns det för svarta blommor?

Vårt färgtema är vitt, svart å diamant.
    Jag tänkte ha en vit rosbukett med något svart i, men vad??
    Finns et någon svart blomma så kanske man kunnat sätta
    diamant nålar i dem på nå vis?

• Svar på tråden Vad finns det för svarta blommor?
  • starfish

det finns kallor som är riktigt mörka. vet inte om de är svarta men nära på.

• KatjaB

tror inte det finns några helt svarta, men väldigt mörka röda som ser i pricnip svarta ut.. ingen större hållbarhet dock. Rosor tex, minns inte vad sorten heter. Sen finns det ju anemoner som har svart mitt och vita kronblad, samma sak med gerbera. Det är rätt fint

• Tunsji

Kallorna är i princip svarta jag hade sånna i min bukett. Jag ville ha en svart bukett och det finns inte många alls. Jag hade mini gerbera mörkt vinröda med svart mitt, svarta kallor, svarta tunna tunna tygblad och svarta pärlor

• BlomAnna
    Tunsji skrev 2010-01-24 00:57:46 följande:
    Kallorna är i princip svarta jag hade sånna i min bukett. Jag ville ha en svart bukett och det finns inte många alls. Jag hade mini gerbera mörkt vinröda med svart mitt, svarta kallor, svarta tunna tunna tygblad och svarta pärlor
    Har du bild på din bukett?
  • Tunsji

Tyvärr inte, har inte en bild kvar från vårt bröllop, min hårddisk har rasat och allt fanns i den....

• marrieme

Usch! Fy vad trist!

Tunsji skrev 2010-01-24 11:01:27 följande:
    Tyvärr inte, har inte en bild kvar från vårt bröllop, min hårddisk har rasat och allt fanns i den....
  • bobods

Svarta solrosor tycker jag är bland det finaste som finns. De är rödsvarta, googla på black sunflower får du se.

• starfish

titta i mitt galleri. ska ha en bukett med vita rosor, svarta strutsfjädrar och diamantnålar längs skaftet.

• BlomAnna
    Tunsji skrev 2010-01-24 11:01:27 följande:
    Fy vad tråkigt. Trist att inget gick att rädda.
  • say yes

det finns svarta dahlior också, eller ja, så mörkt röda att de nästan är svarta.

• passionsblomman

Nej det gör de tyvärr inte. Det är lökar för plantering i täppan man får tag i.

Det finns ett större utbud just för trädgård än vad det gör i snittbranschen. Tex finns både violer och Stockrosor i riktigt svarta nyanser.
    Jag gissar att det är rätt svårt att få fram riktigt svart blommor då ju svart egentligen är en "icke-färg"

Dock finns som sagt Kallor som kan sägas vara varta (sorten är väldigt ny, så be floristerna uppdatera sig på det senaste. Jag minns inte namnet på sorten just nu.)
    Mörkaste roserna jag vet om heter Black Magic och Black Baccara, men det kan ha kommit nya. Odliarna jobbar på nyheter jämt.

marrieme skrev 2010-01-25 14:20:46 följande:
    Dom var ju riktigt fina, finns dem i vanliga blomsteraffärer tro?
  • 20th century fox

åååå... jag vet en jättesöt blomma som är vit med en liten svart prick i mitten! Du kunde ju ha en bukett med sådana!!!

Ornithogalum arabicum eller Arabisk stjärnlök, ibland är den lite svartgrön men för det mesta svart.

www.westchestermagazine.com/images/2008/WW%20Fall/Winter%202008/Bouquets/MichaelGeorge2_04.jpg

www.wildweddings.co.uk/wp-content/uploads/2009/05/167802-hotel-du-vin-tunbridge-wells-kent-wedding-photo-bridal-bouquet1.jpg

Det finns också söta vita anemoner med svart mitt!

www.gardenpartysisters.com/wp-content/uploads/2009/12/091023-SN-110.jpg

www.katieelfers.com/Blog/uploaded_images/anemone-bouquet-792726.jpg

• marrieme

Åhh vad fina buketter!
    Då finns det ju faktiskt lite att välja mellan!

20th century fox skrev 2010-01-25 18:58:36 följande:

åååå... jag vet en jättesöt blomma som är vit med en liten svart prick i mitten! Du kunde ju ha en bukett med sådana!!!Ornithogalum arabicum eller Arabisk stjärnlök, ibland är den lite svartgrön men för det mesta svart.www.westchestermagazine.com/images/2008/WW%20...www.wildweddings.co.uk/wp-content/uploads/200...Det finns också söta vita anemoner med svart mitt!www.gardenpartysisters.com/wp-content/uploads...www.katieelfers.com/Blog/uploaded_images/anem...
Svar på tråden Vad finns det för svarta blommor?