Orkidéer i brudbuketten
Är det någon som vet vad det kostar om man vill ha en rund bukett med i stort sett bara orkidéer och lite grönt?
Är det någon som vet vad det kostar om man vill ha en rund bukett med i stort sett bara orkidéer och lite grönt?
Troligen minst 1500 - 2000 kronor, men priset avgörs också av hur den skall bindas, man betalar ju även för arbetstiden. Det går säkert att "få" betala mer också om man skall ha många/ovanliga orkidéer i och en mer svårbunden/mycket arbetad bukett med häng.
Prata med din floristom vad det är för orkidéer du är ute efter, hur stor buketten ska vara etc, utifrån det kan hon kolla med leverantörer och ge någon slags fingervisning.
Orkidéer är väldigt exklusiva blommor så mittid har helt rätt när hon säger mist 1500-2000.
Ok, tack för tipsen! Jag har inte bestämt hur jag ska göra än men jag tycker orkidéer är så himla vackra!
Det är de! Och det behöver inte alls bli helt galet dyrt bara man har lite öppet sinne och en bra dialog med floristen.
Ofta är det så att just de mest exklusiva blommorna har man inteså många av i en bukett, en "ängsbukett med massor massor av små och många olika blommor kan bli dyrare, då det går åt ett stort antal, även om var blomma för sig kanske inte är så dyr.
Du kan ju köpa en orchideé själv med rätt färg du vill ha. Antingen så kan du lämna in orchideé klockorna dagen innan bröllopet då de gör buketten eller så får du buketten gjord o fäster orkideé klockorna med pärlnålar som blickfång på buketten. Typ 2-3 st på om du ska ha en vanlig rund bukett. Så sätter man dem inte i mitten utan sidan om mitten. Inte så lätt att förklara med hoppas att ni förstår :).
Du kan inte mena att du tycker man ska köpa arbetsmaterialet någon annanstans och sedan gå till blomsteraffären och få floristen att binda med detta material?
Jag menar, en del av exempelvis Plantagens prisbild är ju att de inte har utbildad personal och samma typ av service som man kan förvänta sig i en blomsteraffär.
Jag skulle nog vänta mig att den som vill ha sin bukett bunden av mig också köper sina blommor av mig.
Eller missförstår jag dig helt nu?