• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Fast vågen på mvc vägde jag 3 kg mer än jag brukar så jag vet inte om det där är något vetenskapligt att lita sig på alls, hahahh"

• viktualia

Nenne - jag fick bara ställa mig på vågen några få gånger i höstas. Men det komiska är att jag inte vet vad jag vägde innan graviditeten. Så nån större mätsäkerhet kan man inte säga att det var...

• Ore

Nenne: jag vägde också 3 kg mer än jag brukar på första vägningen hos BM. Tror du att de mixtrat med inställningarna???

Jag vet inte hur viktigt det är eg att man går upp i vikt, och hur mycket man går upp? Det sägs ju att bebisen tar den energi den behöver...

Jag skulle ställa mig på vågen varje gång hos BM Men det kanske hade varit förhandlingsbart, om jag försökt

• viktualia

Ore - jag tror mest att min virriga BM glömt bort det.. ha ha ha.. och jag har inte påmint henne...

• Lapinette

nenne - inte så mycket kvadruplar men lite värmlandshopp, treor och pirutter borde jag fortfarande klara av .

Men hur kan han cykla när det är så mycket snö och is?!

• Ore

Har precis mofsat i mig den sista chokladmoussen jag gjorde häromdagen. Svärmor har väääärldens snabbaste chokladmousse-recept. Man vispar grädde, så att den precis börjar bli fast, inte helt hårdvispad alltså. Sedan smälter man choklad, helt valfritt vilken sort, och blandar i. Kan bli litet "straticella"-aktigt av det hela, men det blir gott det med Klicka i portionsformar (jag har det i mina dricksglas) och låt det stå kallt i någon timma eller så...

• Liten med Mindre

Hmm...tror inte jag vägde mig alls hos BM förra gången. Och den här gången endast en gång hittills då hon ursäktade med att de måste göra en kontroll under graviditeten.

Kanske skulle ställa mig på vågen o se vad den visar. Men med tanke på att jag bytt muskler mot bebis och isolering så blir det inte riktigt rättvisande.

Snart dags att gå till fotbehandling.

• viktualia

hm... nu har jag snutit mig så många gånger på kort tid att jag nog får inse att jag är rätt förkyld.. blärk!!!!!!!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge