• fruMe

Hur gör ni som har barn???

Sitter just och funderar på hur vi ska göra med våra två barn, (som kommer att vara 1 och 4 dagen vi gifter oss) Funderar på om de ska sova "hemma" natten INNAN bröllopet eller om det kanske är bättre att de sover hos mormor/farmor då? Jag tänkte att det kanske kunde vara mysigt för mig och blivande att vara själv på fredagkvällen, kanske äta nåt gott och slappa??? Sen på dagen D så ska jag ju till frissan mm mm
    Grejen är det att de ska sova hos barnvakt på bröllopsdagen, de ska bara vara med under vigseln, sedan blir de hämtade av barnvakten...

Svårt det där, vill ju att det ska bli bäst för barnen, samtidigt som alla som har barn VET hur det kan bli =)
    Undrar därför hur gör ni????
    Svårt det där?

• Svar på tråden Hur gör ni som har barn???
  • KatjaB

våra barn får vara med på festen, ett tag. Sen när de blir för trötta så kommer mina föräldrar ta med dem till hotellet de bor på. Dagen innan vet jag inte. Tänker att det skulle vara mysigt med barnen involverade i vår dag, att de får vara med och äta mysig frukost o så med oss men det blir ju lätt stressigt,opch vi ska ju dessutom dekorera lokalen dagen innan. Så vi tror nog att de kommer sova hos mormor eller farmor dagen innan, så vi hinner med allt, och barnen har ju säkert roligare där än att vi ska försöka hinna med dem när man har 1000 saker att göra

• a n n a

Mina barn kommer att vara hos sin pappa fram till själva bröllopsdagen, då hämtar en kompis till mig dem och kör dem till bröllopet som är i en annan stad.

Någon gör i ordning dem. Där har jag fortfarande inte landat :)

Och sedan är de med mormor (och övriga släkt och vänner) på vigseln och efterföljande brudskål.

På kvällen ska vi äta middag tillsammans med de som vill på namngiven restaurang och min plan är att mormor ska ta med dem hem efter middagen och låta dem sova hos henne.

Det kommer att bli kanon :)

• fruMe

Tack för svar! Ja, det är precis så jag också tänker, att det hade varit supermysigt att äta mysfrukost och låta barnen, iallafall 4 åringen, vara involverad i dagen. Så det blir nog att vi har dem hemma på natten innan iallafall! Kör man bara på "vardagsrutiner" så lär 4 åringen sova vid 19 iallafall och lilltjejen vet ni inte än, hon är 10 mån nu och det kan ändra sig mycket i hennes rutiner på 2 månader!
    Vi har inte tänkt ha med våra barn alls på middagen, jag känner att jag vill ha med våra föräldrar under hela kvällen och vi tror det blir "värre" att ta barnen därifrån då de är trötta = mammig/pappig. Känns bättre att de redan är hos barnvakten då!

• Angel2

Våra barn komemr vara 3 ½ och 10 mån..
    Dom kommer sova hemma natten innan så vi får en mys morgon tillsammans. Sen ska farmor hjälpa till med barnen under dagen så vi fixar oss iordning, samma dagen innan då vi stälelr iordning allt. barnen ska få hjälpa till.
    Sen kommer barnen vara med på festen ett tag och sen följa med farmor hem iaf den minsta. Den äldre kanske vill stanna längre. Man får kolla vad det är för läge på festen om dom trivs osv.

• Cylt

Min son (som jag har med mitt ex) kommer att sova hos mina föräldrar natten före bröllopet. Han kommer att vara med under vigseln och fotograferingen - sedan vill han inte vara med på middagen (kommer inte att vara några andra barn med, så han vill hellre åka till sina farföräldrar och fiska än att vara med på en lång middag)

• Nordiskbrud

Våra barn (1 och 2 år) kommer vara hemma hos oss med farmor o mormor dagen innan bröllopet, vi kommer vara tvugna att åka en massa ärenden. Sen är de med oss och alla andra på kvällen då vi ska ha lite mingel. På förmiddagen på bröllopsdagen får de vara med pappa (som iof ska åka på lite ärenden) samt med farmor o farfar. Sedan kommer barnvakten in och är med tills farmor o farfar åkter till kyrkan. Vi fotograferas innan, jag ska till frissan också, så deras pappa och jag kommer ju tyvärr inte vara med så mycket under bröllopsdagen.
    Känns trist att det blir en stökig dag för dem men det känns ändå bättre än att de ska vara med i kyrka, på fest etc. Det skulle vara för mycket för dem! Och det känns bra att de får det lugnt med en bra barnvakt när alla givit sig av till kyrkan

• HappyE

Både vi och barnen sover hemma dagen innan, det kommer även min mamma göra. På bröllopsdagen kommer hon få ta huvudansvaret för logistiken kring barnen, mat och passning. Jag och min blivande kommer få tid att göra oss i ordning osv. (Jag ska till frisören för hår, smink och påklädning).

Barnen är sedan med på vigsel och middag, när kvällen övergår till fest med dans så skickar vi hem barnen med barnvakt! Känns taskigt att inte min mamma ska kunna vara med på festen, däremot får hon lösa av vår barnvakt sent på kvällen. Vi sover på hotell.

• ar100522

Våra barn: 2, 5 och 7 ska vara med på hela festen. Det är jättemånga barn som är bjudna. Dagen innan ska de vara med en del men även vara hos mormor när vi dukar etc. Pappa ska hjälpa till under fotograferingen annars sköter vi barnen själva.

• Pusselbit

Jag har svårt att förstå vem som ska vara barnvakt till våra barn då alla våra goda nära vänner och släktingar som barnen känner sig trygga med, är med på festen. Hur gör ni, dvs vem i hela friden är barnvakt?

• KatjaB

mina föräldrar som inte brukar parta hela natten direkt annars heller. Hade helst velat att de kunde vara med hela kvällen, men jag tror faktiskt inte vi har så många andra alternativ.

Pusselbit skrev 2010-02-01 21:23:22 följande:
    Jag har svårt att förstå vem som ska vara barnvakt till våra barn då alla våra goda nära vänner och släktingar som barnen känner sig trygga med, är med på festen. Hur gör ni, dvs vem i hela friden är barnvakt?
Svar på tråden Hur gör ni som har barn???