Hjälp! Gäst som har börjat bärar slöja.
Utefter vad du berättar, att det är för att utpressa sin dotter och kräva att hon gifter sig med en man av en viss religion och kultur... Jag hade inte bjudit henne. Jag hade också talat om varför och gjort en tydlig markering. Man kan liksom inte bara göra det ena eller det andra. För mig kvittar det om dottern går med på det eller inte, detta skulle jag tolka som olagligt i Sverige, att man inte har ett fritt val att välja vem man vill dela sitt liv med.
Hade hon gjort det för sin egen del, fine. Jag hade inte gillat det och jag hade säkert klargjort varför, men jag hade ändå låtit det vara hennes beslut och tänkt att det är bättre att hon umgås med några fritänkande än att hon inte gör det...
Kalla mig vardagsrasist om ni vill, men för mig handlar det inte nånstans om religion. Det är en kulturell grej, och jag kan inte förstå varför enbart kvinnorna i dessa kulturer ska klä sig enligt "koden" medan männen gärna klär sig i västerländska märkeskläder. Jag tycker f ö det är lika absurt och sjukt när bekanta till mig förbjuds att ha röda kläder på sig för sin kristna kyrka för att det är en syndig färg...