• mefageret

Hjälp! Gäst som har börjat bärar slöja.

Jag har inte last nagra av inlaggen. Jag ar bara tvungen att medla hur pass oresonlig, fordomsfull och ytlig jag tycker att du framstar i ditt inlagg. Jag vet inte ens vart jag ska borja da jag aldrig hort nagot liknande svenskrelaterat inga-mussar-pa-brollopsfestenproblem. Jag menar, "och for att inte tala om hur det skulle se ut pa korten" What??!
    Och att de hittills skulle varit "normala"? Normala under vilka normer da? Majoriteten av muslimska kvinnor bar trots allt sloja.
    Om det ar sa pass viktigt for dig att inte ha med en tydligt muslimsk kvinna pa dina brollopskort sa ar du skyldig att beratta for henne varfor du tar tillbaka din inbjudan och sedan sta for konsekvenserna. Vilka sakert kommer vara en upphorande vanskap, med full forstaelsen for den andra parten. Det ar ganska tydligt att du inte bryr dig om din sa kallade "vaninna" over huvud taget.

• mefageret

Ja, jag har last inlagg nr 9 och star kvar vid det jag skrev ovan 9aven om du precis inte syftade pa mig).
    Alla manniskor bar pa olika overtygelser och/eller strategier for att uppfostra sina barn. Skillnaden ar val att andra manniskor inte visar upp det i form utav t ex en sloja, men gor man det sa ar det inte nodvandigtvis med syftet att andra manniskor ska ta stallning till det och bry sig, over huvud taget. Skulle hon ta av sig slojan sa skulle hon ha samma mentalitet. Jag tror att det bekymrar dig mer att ha en sloja pa brollopskorten an hennes vuxna barns valbefinnande.

Svar på tråden Hjälp! Gäst som har börjat bärar slöja.