• Skorpan82

Ej bjuda kusin?!

Har lite problem med vilka man bjuder och inte bjuder. Har två kusiner på min mors sida och en av dem ska vi bjuda på bröllopet men den andra vill varken jag eller min blivande bjuda. Hon har nämligen varit väldigt otrevlig både mot min blivande och sedan mot mig. Hon umgås med en viss person som tydligen smutskastar mig ordentligt.Gör jag fel??Har min mamma på min sida. Tacksam för råd!

• Svar på tråden Ej bjuda kusin?!
  • pettan

Nej du gör inte fel! Varför bjuda någon ingen av er vill ha där! Skulle ha gjort likadant själv!

• Augusta2011

Har du din mamma på din sida tycker jag att det bara är att köra och strunta i eventuella kommentarer. De enda som kan tycka något (förutom kusinen själv) är väl din mammas syskon då och då kan din mamma stå upp för dig och hålla med om att du gjorde rätt. Jobbigare om din mamma också blev besviken efetrsom hon är närmre dig.

Förstår dock dilemmat, är lite i samma sits. Man vill bjuda den ena men inte den andra, det är ett tydligt "statement". Å andra sidan, personerna i min situation har inte varit otrevliga på något sätt, de är bara inte alls nära eller intresserade av att vara nära. Hade de varit otrevliga hade jag nog inte bjudit dem alls. Du är ju vuxen och har all rätt att göra den prioriteringen och markeringen.

• starfish

sånt är alltid svårt men det är ju ändå ert bröllop och ni som ska må bra. och ni har ju goda skäl att inte bjuda henne.

• Jessika81

Det är ju enklare när folk varit taskiga... Hur gör ni som umgås med 90% av era kusiner och inte vill bjuda resten för att de är totalt ointresserade/man har inte träffat dem på 10 år etc.?

• MarieFredrik

Jag kommer inte bjuda någon av mina kusiner då vi inte umgås speciellt mycket. Men däremot kommer min blivande man bjuda alla sina kusiner på sin mammas sida (7 st) då han och även vi tillsammans har umgåtts med dom en hel del.

Svar på tråden Ej bjuda kusin?!