• Sebastiána

Fotograferas före eller efter vigseln som är kl.15?

Vi gifter oss kl.15 och det tar c.a 30 minuter för oss att ta oss till festplatsen till kyrkan. Det tar också c.a 30 minuter mellan kyrka och fotoställe (det ligger ganska nära festplatsen). Vi hade tänkt fota oss före vigseln, men det kanske blir bättre efter. Vad tror ni? Blir det för sent?

• Svar på tråden Fotograferas före eller efter vigseln som är kl.15?
  • Mimsa

Hm tror det blir bättre före. Vi gifter oss också 15 och tror det blir drygt för gästerna att vänta efter på att man ska fotograferas, jag hade iaf tyckt att det hade kännts stressigt att veta att de väntar. Och går man upp hyfsat tidigt tänker jag att det inte ska vara några problem att hinna fotograferingen innan.

• Carin o  Mikael

Vi har blivit rekomenderade att fotograferas innan. Då är ögonen fortfarande torra och inget risgryn i håret.

/C

• Sebastiána

Carin o Mikael skrev 2010-01-28 21:46:33 följande:

Vi har blivit rekomenderade att fotograferas innan. Då är ögonen fortfarande torra och inget risgryn i håret./C
    Bra synpunkt. Jag kommer visserligen att ha vattenfast mascara, men ögonen kan ha blivit lite röda och som sagt, det kan ju finnas lite ris i håret.
  • Martinaa

Jag föredrar innan vigseln också, dels pga det som Carin skrev, men också för att jag skulle känna mig otroligt stressad om jag visste att våra gäster stod och väntade på oss. Kul för dem att dagens huvudpersoner är försvunna i några timmar liksom...

• CeKe

Hehe, din trådstart hade lika gärna kunnat komma från mig =)

Vi ska också vigas kl 15, men har skrivit i inbjudningskorten att festen börjar kl 17.. och vi ska fotas efteråt. Har inten proffsfotograf, utan vänner som är amatörfotografer och ska också fotas i närheten av festplatsen (som ligger ca 30 min från kyrkan). Vi tänker att det för det första inte behöver ta evigheter att fotas.. sen att vi kommer ha kanske ca 30 min på oss att fotas och att det nog inte heller gör något om vi droppar in till festlokalen lite efter alla andra. De kommer nog ha fullt upp med att mingla runt, kanske gå en tipspromenad etc i vilket fall som helst.

• aikidoaasa

Vi ska också gifta oss den tiden. Festlokalen vill att vi fotar oss innan för att inte störa deras körschema. Men jag är inte alls sugen på fota allt innan. En del bilder kan vara ok, men jag vill inte att alla bilder ska skrika "nervöst par som är påväg in i kyrkan", de flesta vill vi ska vara av typen "underbart nygift par som bara njuter av att vara nygifta!"
    Vi får göra som vi vill, men de är ganska påträngande med att vi ska ändra vår åsikt.

Kyrbilder kan man ju ta en del innan, men fotningen hade vi tänkt ta där festlokalen är och jag har åtminstonde inte lust att åka fram och tillbaka flera gånger.

• Morfrumatte

Vi valde att fotograferas efter vigseln (samma tid som er) och då på samma plats där festen skulle hållas. Gästernas bussades mellan kyrka & lokal vilket gjorde att vi hade lite mer tid & sedan fick de en guidad tur av slottet under tiden.

Vi hade besökt platsen med fotografen innan så visste vilka ställen som var bra foto-ställen för att det skulle gå "undan" men det tar tid och man vill inte heller stressa det.

Svar på tråden Fotograferas före eller efter vigseln som är kl.15?