göra brudbukett själv?
Blir det mycket billigare om man skulle göra en brudbukett själv eller låta nån man känner göra en?
Verkar ju vara så himla dyrt med en bukett...
Blir det mycket billigare om man skulle göra en brudbukett själv eller låta nån man känner göra en?
Verkar ju vara så himla dyrt med en bukett...
Man betalar både för kvalitetsblommor och hantverket.
Men visst blir det billigare med en som man gör själv. Ta en inplastad bunt 10-pack rosor från hinken på ICA dagen innan och se vad du kan göra med dem!
Här kan du se min tråd om att göra egna buketter:
brollopstorget.se/Forum-1-24/m3650772.html
En tjej som heter passionsblomman skriver väldigt bra och utförligt om ämnet nästan längst ned i tråden.
Klart att det blir billigare.
Om du vill ha rosor kan du tex ta och ta bort alla gröna blad och taggar på rosorna och bara behålla de långa skaften och rosen.
tex 20 rosor så tar du och lägger alla rosorna tätt tillsammans så de bildar en enda stor ros och alla stjälkarna blir liksom en stjälk. Du tar ett band och binder ihop alla stjälkarna på mer än ett ställe och så kan du låta banden hägna ner sedan...
Hoppas du förstår vad jag menar
Vi har en ganska tight budget när det gäller vårt bröllop så jag känner att en svindyr brudbukett inte är min största prioritet. Min sambos mormor har en bland de finaste trädgårdarna i stan med massor utav olika sorters blommor (mer än 50 olika sorters rosor bara). Jag tänkte fråga om jag kan få min brudbukett ur hennes trädgård så blir den mycket mer personlig för min del och jag tror hon skulle bli jätteglad om jag frågade. Sedan får ju bara fantasin sätta gränserna.
Själv älskar jag liljekonvalj och vi har tonvis av det hemma så en sådan bukett hade varit jättefin med några rosor i men vi gifter oss i slutet utav juli så då har dom blommat över =(. Det finns ju hur mycket som helst i blomväg som inte behöver vara just en svindyr bukett i butik det tycker i alla fall jag.
i den nya brudtidningen Amelia (tror det var den) fanns det tips på två olika brudbuketter. Själv har jag en i sidenblommor, men jag kunde lika gärna plocka liljekonvaljer, men jag kanske har det som bordsdekoration istället, gifter mig i pingst