• annab10

heldags amatörfotograf?

Vi fotades av en bra fotograf förra året när vi gifte oss i augusti, det var första gången han fotade bröllop då och vi är helnöjda. Vi fick alla bilder på DVD och en hel del bilder retuscherade efteråt med som vi kunde framkalla själva även om vi blev erbjudna det också. Fick även svart/vita. Jag kan varmt rekommendera honom, hans fru är med och assisterar också. De är hur trevliga som helst. Sedan då till priset. En sak som vi tänkte på är ju självklart att man vill ha det så billigt som möjligt..men vad man inte tänker på är att VAD får du för pengarna? Man ska ju få bilderna som ett minne med och vill då ha bra bilder men det skulle kosta en massa att en fotograf som är proffs, runt 10 - 15000 om inte mer. En amatör kan vara riktigt duktig på att fota också och få en bättre pris givetvis men jag kan säga att vi fick fina bilder och det krävs sin tid även att "fixa" till dem snyggt och är ett enormt arbete att sitta och göra, men det tänker ingen på. Vi fick ett bra pris och är helnöjda. Vi betalade 4500 för en heldag, ni kanske kan få billigare inkl. allt med vidgjorda bilder.
    Så kika gärna in pch titta på våra bilder som de tog på studiomix.se vi finns där under bröllop.

/Anna

• annab10

Fnös åt? Jag tror du ska ta reda på hur jobbigt och avancerat istället hur det är att plåta ett bröllop som verkligen ska bli någonting av, inget får missas vid en sådan fotografering - skulle inte ja personligen vilja. Dessutom kostar utrustning de använder rejält med pengar, tiden att arbeta med bilderna i efterhand. Så då är inte 4000 kr dyrt för 3 timmar MEN visst det beror på VAD du får för pengarna givetvis. Vi vet en fotograf som tar 24000 !! för en heldag..det kallar ja svindyrt däremot. Men visst anlita du din bror han är säkert lika bra

Joseful: Du kan säkert prata med dem om ni inte kan få bilderna högupplösta på ett minneskort och fixa själv till ett annat pris, kostar ju inte att fråga - (men kan säga rätt skönt att slippa fixa själv enligt min åsikt du får ju ändå dem högupplösta på DVD och enligt mig som surfat runt en hel del på olika sajter så är 4500 en mycket bra pris för det du får för pengarna.

• annab10
    Cessan78 skrev 2010-02-07 14:36:44 följande:
    Tjejen i fråga skulle dessutom låna min systemkamera, hon har ingen erfarenhet av systemkameror över huvudtaget..det är alltså en helt vanlig tjej som bara gillar att fota med vanlig kamera..så man kan väl nästan kalla det för nybörjar amatör kanske :D Jag vet att det är jobbigt att fota så länge och att det ska bli perfekt hela tiden.
    Okej då kan ju 4000 kr vara mycket - men som sagt ta reda på vad som ingår i pengarna innan ni bokar. Men som sagt vi fotade oss för 4500 kr och fick rätt mycket för pengarna och han var riktigt duktig på att fota, kan sina grejer med ljus och allt.
Svar på tråden heldags amatörfotograf?