• anoli

Enskild/några blommor istället för bukett?

Ni blomkunniga?! Finns det någon fin blomma som man kan ha istället för bukett? Skulle tycka det vore fint, och passande för resten av min klädsel, med endast en eller ett par blommor!

Gifter mig i slutet på Augusti, är förtjust i ranunkel och pioner, men förstått att det inte riktigt är säsong för dem då?
    Någon med tips och ideer?

• Svar på tråden Enskild/några blommor istället för bukett?
  • ThereseR

Kallor?! Har sett bilder på typ 3kallor ihopbundnla i ett litet knippe- jättefint!

• Bluebride

Kallor är rätt vanligt. Finns de som även använt sig av en solros (för mig är det uteslutet, tycker blomman är läskig, har aldrig gillat dem)

• passionsblomman

I augusti är det högsäsong för blommor som exempelvis Gladiolus, Solrosor och Dahlior.

Annars är ju Liljor och stora Chrysanthemum exempel på blommor som är lämpliga att ha som solitärer. Båda delar finns i mängder av färger och former.
    Ett par maffiga Chrysanthemum av typen som har bollformad blomma vore fint, i synnerhet om du gillar Pioner så tror jag du skulle gilla dem. Det finns mängder av material att dekorera dem med, allt från fina gräsvippor till pinna, pärlor och band.

• BlomAnna

Jag skulle välja solros om ajg skulle ha bara en eller bara några. Om jag skulle ha fler än en skolle jag välja en svart och två vanliga solrosor eller en svart en röd och en gul.

• anoli

Tack för hjälpen!

Kikat på liljor och krysantemum nu. Fina båda två!
    Kallor hade syrran i sin bukett, jag vill ha nåt "eget" ;)

• gonzor83

Gerbera? Finns ju i all världens färger och superfina!

Svar på tråden Enskild/några blommor istället för bukett?