• Bellis77

Hans föräldrar verkar inte bry sig

Min sambos föräldrar verkar inte bry sig om att vi ska gifta oss. De har inte nämnt bröllopet alls till mig, inte ens ett grattis.
    Tycker synd om min sambo.Det enda som hans pappa sa var att han tyckte att vi kunde slå ihop det med vår sons namngivning för då behövde de inte åka ner två gånger...
    jätte kul att höra.
    Usch, var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Svar på tråden Hans föräldrar verkar inte bry sig
  • MajasMamma

Åh super trist. Men jag kanske kan trösta dig med att mina blivande svärföräldrar inte heller sagt eller kommenterat nåt om bröllopet när jag drar upp det??!!
    Synd då jag inte har mina kvar...

Men de kanske ser oss som hot? ;)

• CeKe

Trist! men det är så olika hur man uttrycker känslor. De kan ju tycka det är kul med giftemålet, även om de inte uttrycker det så som du tänkt dig?

För vissa är det nog bara ett steg i livet för sina anhöriga, medan det för andra är bland det största som kan hända. Så olika hur man värderar det, tror jag.

• NiVi

Förstår att du tycker det är trist! Det skulle jag också tycka men man får nog inse att giftemål inte är nån stor grej för alla och man kan inte förvänta sig att folk delar glädjen med en...men ett grattis kostar man kanske på sig av ren artighet åtminstone...

• Bellis77

Visst är det så att hans föräldrar inte ser det som en så stor grej, mest en juridisk detalj. Tror väl att de tycker det är onödigt att göra något stort av det när man kan gå till kommunhuset.
    Men min sambo försöker prata om det och berätta hur vi tänkt och de bara byter samtalsämne. Lider med honom, men vi får hoppas att de har vett att "uppföra" sig den stora dagen. E lite bekymmrad över svärmor...

• Leilani

Förstår precis hur du känner det.
    Mina svärföräldrar verkar inte alls bry sig heller medan alla i min familj pratar massa om det och vill vara involverade. Det är tråkigt när det blir så men vad kan man göra?
    Det enda råd jag kan ge dig är att låt inte det förstöra eran bröllopsdag för det är ju faktiskt ni som firar något. Tråkigt nog kan det tyvärr vara så att hans föräldrar kanske inte tycker det finns något att fira eller inte tycker att bröllop är något speciellt även fast ni tycker det.

• Agape

Får känslan av att så kommer det bli hos oss också...
    När vår dotter föddes så tyckte de att vi lika gärna kunde ha gift oss då så var det liksom gjort. Jag sa att jag vill nog hellre ha bröllop för sig men det verkar de tycka var onödigt. Själv gifte de sig borgligt och utan familjen så de upplever nog inte att det är sådan stor grej och verka tycka att vi inte heller borde göra det...

Svar på tråden Hans föräldrar verkar inte bry sig