• anzana

Maldiverna - Filitheyo

Någon som har varit på Filitheyo på Maldiverna? Vad tyckte ni om stället och hade de varit ett ställe ni hade kunnat tänka er att gifta er på?
    Jag har varit inne på deras hemsida och kollat lite men kan inte hitta några priser. Så ni som har varit där, vad kostade er resa och hur många dagar var ni där? Eller om någon med lite bättre engelska kunskap kanske skulle vilja kolla in hemsidan och om ni kan hitta prisinfo för de olika boendena?
    Tacksam för svar!
    www.aaaresorts.com.mv/filitheyo/default.html

• Svar på tråden Maldiverna - Filitheyo
  • Hawaiiii

Jag skrev tidigare ett inlägg i din gästbok om Filitheyo :)

Vi var där 2 veckor och betalade 50000kr(resa, boende, hotell, sjöflyg, mat/dryck, nöjen, shopping inräknat).

Vi reste med touchdown.co.uk via London (fick ett erbjudande från jobbet) och bokade flygbiljetten via doodle.se. Jag tycker ni ska kolla upp de brittiska resebyråerna och jämföra priserna med de svenska, tror ni kan spara mycket pengar där. Förvisso tillkommer en extra flygresa till/från London, men det är ganska billigt att flyga dit om man bokar tidigt, och bra hotell vid flygplatsen går att få för ett par hundralappar.
    De svenska byråer som säljer resor dit är Indcen och Maldivernas turistbyrå i Uppsala så vitt jag vet, kanske finns fler? Jag skulle inte boka med Maldivernas turistbyrå om jag vore er, kolla radron.se först :O

Hoppas ni kommer iväg dit! Vi blev helt förälskade i ön och kommer definitivt åka tillbaka till Maldiverna mååånga gånger :)

• Fru Kopparskiöld

Hawaiiii:
    Hej,
    Var ni just på det hotellet när ni var där? Bodde ni då i Water villas eller på stranden?
    Ser ju helt underart ut! Var priset 50 000 för 2?
    Tack!

• Hawaiiii

Vi var på samma hotell som länken i trådstarten. Det fanns bara Superior villas lediga när vi bokade, vi försökte uppgradera till water villa på plats men allt var fullbokat. Vi tyckte att Superior villan var helt perfekt, vi hade nummer 83..på en jättefin del av stranden.

Japp, vi betalade ca 50 000kr för oss båda två, inkl ALLT! Jag tror det var ett väldigt bra pris, både dollarn och pundet var lågt, dessutom reste vi i lågsäsong.. med risk för dåligt väder, men vädret var fint! Lite regn nån dag, lite moln några dagar..

• fru Hä

www.aaaresorts.com.mv/filitheyo/

Gå till denna sida och klicka på "reservations" och välj Filitheyo. Då kan ni se priser ni får om ni bokar som FIT, fully independent traveller.

Filitheyo är en riktig pärla. (Åker själv tillbaka i mars)Jag kan varmt rekommendera Fili om man ska till Maldiverna!

Kolla gärna maldivernakoll.se för mer info, artiklar, videoklipp mm

mvh fru Hä

linda@maldivernakoll.se

• molnis

Blir det hit istället för kuredu nu eller tar då båda samtidigt?=)
    fru Hä skrev 2010-02-05 13:10:42 följande:

www.aaaresorts.com.mv/filitheyo/Gå till denna sida och klicka på "reservations" och välj Filitheyo. Då kan ni se priser ni får om ni bokar som FIT, fully independent traveller. Filitheyo är en riktig pärla. (Åker själv tillbaka i mars)Jag kan varmt rekommendera Fili om man ska till Maldiverna!Kolla gärna maldivernakoll.se för mer info, artiklar, videoklipp mmmvh fru Hä linda@maldivernakoll.se
  • molnis

aa såg nu din reseplan på hemsidan. För mig att det var kuredu som var tanken när vi pratade efter sommaren men kanske ändrats nu när sidan tagit fart=) härlig resa ni kommer få!

molnis skrev 2010-02-07 00:02:02 följande:
    Blir det hit istället för kuredu nu eller tar då båda samtidigt?=)fru Hä skrev 2010-02-05 13:10:42 följande:
Svar på tråden Maldiverna - Filitheyo