• MochA

Vitt som temafärg?

Hej. Jag har funderat på att ha vitt som temafärg och bara ha en accentfärg lite diskret här och där. Då skulle buketten vara vit den med och så funderade jag på att ha tärnornas klänning i kanske ljusgrått med bara ett band runt midjan i accentfärgen? Näbbarnas klänningar vita med färgat band i midjan.

På min blogg har jag lagt upp lite bilder på vackra buketter om ni vill se hur jag menar. Här är länken till bukettinlägget: maxiander.blogspot.com/2010/01/brudbukett.html

Vad tror ni? Skulle det bli fint eller vara tråkigt?

maxiander.blogspot.com/

• Svar på tråden Vitt som temafärg?
  • havelina

Det låter jättefint! Kör på det, tycker jag!

• mrsJR

Jag tycker det låter jättefint!

Är faktiskt precis så vi ska ha det Jag är inte så mycket för färger, tycker vitt är både vackert och romantiskt. Jag tycker det passar så otroligt bra på våren, det är lite av anledningen till att jag ville ha ett vår/försommarbröllop.

Jag tror min bukett ska gå i vitt och grönt, tärnklänningen blir ljusgrå eller ljusbeige och näbbklänningen vit med band i midjan som matchar tärnklänningen.

Vi verkar ha lika smak

• MochA

Hihi åhå vad roligt! Det kommer bli såååå fint! (i alla fall enligt vår smak!)

Såg att vi planerar att gifta oss i princip samtidigt också! Och så har vi också en liten hund och bor i Stockholm :) Lustigt!

Gjorde ett litet inspirationsinlägg till min blogg om just vitt idag. Här är direktlänken till det inlägget om du vill kolla maxiander.blogspot.com/2010/02/fargtema-vitt.html

:)

• att säga ja

jag funderar på om jag vill ha lila skor och då funderar jag även på att ha en vit bukett med lila band, och ev någon lila pärla för att plocka upp det lila i skorna.
    annars blir det rosa bukett och ivoryfärgade skor.

• MaddeåMats

Jag ska med ha en vit-rosbukett, men våra färger är grönt och vitt! Så jag håller med ovanstående, det kommer bli sååå fint!

• Åsa Erika

Jag hade vitt, sedan silver/grått så våra tingar är i vitguld. Blommorna var vita kallor och där är det ju gröna blad så tärnan som hade en grå klänning bar en grön sjal.
    Fungerarde jättebra!

Lycka till!!

• Åsa Erika

ringar alltså... inte tingar! :)

Svar på tråden Vitt som temafärg?