• minor

Har hittat jätte fina inbjudningskort

Var på bröllopsmässan i helgen. Beställde jättefin tårta till bröllopet.
    Hittade även en som gjorde jättefina inbjudningskort. företaget hette pappersboden. Någon som hört talas om de?

• Svar på tråden Har hittat jätte fina inbjudningskort
  • Ninja85

Är lite avundsjuk, det var bröllopsmässa här i stan för bara ett litet tag sen, och vi tänkte gått dit..men den morgonen ringde en kattuppfödare och sa att nu hade hennes honkatt börjat löpa..så då var det bara att stanna hemma och para katt istället =/

• NoCh

nej men kollade påp deras hemsida, lite väl dyrt 30-50/kort!! kolla in caligraphen oxå superfina o lite billigare!

• Syrsa1

Hörde att någon var missnöjd med Caligrapen, dom hade tydligen väldigt tunnt papper. Vi har beställt från kortdesign på nätet. Dom var kraftiga och jättefina, vi var jättenöjda med dem.

• NoCh

Jag har superfina test kort fr Caligraphen på tjockt strukturerat papper, så finns nog av alla tjocklekar och typ

• pinuppa78

beställt kort från calligraphen,bra priser å fina,passar vårt tema som ä vanilj å cappucino

• KatjaB

gör våra kort själva men till dotterns namngivning köpte vi från kortdesign.. blev jättefina och jag tror att alla ringde och kommenterade just hur fint kortet var

• Gnistra mera

Ni som har köpt ifrån Kortdesign - såg att man inte får se någon korrektur på nätet. Blev det inte jobbigt att få texten rätt placerad då?

Vi har tänkt att OSA texten skall vara mindre än resten och ligga i vänstra hörn dessutom vill vi ha våra namn i större, fet text.

Hur gör man då när man inte får se layout hos kortdesign??

Såg att man kunde beställa en korrektur för ca49sek, men känns konstigt att beställa innan man ens har fått säga hur man vill ha det.

• Gnistra mera

Ni som har köpt ifrån Kortdesign - såg att man inte får se någon korrektur på nätet. Blev det inte jobbigt att få texten rätt placerad då?

Vi har tänkt att OSA texten skall vara mindre än resten och ligga i vänstra hörn dessutom vill vi ha våra namn i större, fet text.

Hur gör man då när man inte får se layout hos kortdesign??

Såg att man kunde beställa en korrektur för ca49sek, men känns konstigt att beställa innan man ens har fått säga hur man vill ha det.

• Gnistra mera

Ooops...råkade dubbelklicka....

har beställt provkort från Calligraphen. Vissa var jätte tunna, men sen bad jag om tjockare kort och fick några andra ex som är jätte fina. Dock ingår inte tryckkostnaden hos Calligraphen som det gör hos kortdesign.

• minor

Har också varit inne och kollat på Calligraphen men där tillkommer det saker. Även om kortet kostar tex 6 kr så tillkommer tryck, kuvert m.m. I slutändan tyckte jag att det blev nästan samma kostnad. Hos Pappersboden ingår allt i kortpriset och beställer man fler så får man rabatt. Tyckte det var roligt att få lite mer unika kort.

• minor

Har också varit inne och kollat på Calligraphen men där tillkommer det saker. Även om kortet kostar tex 6 kr så tillkommer tryck, kuvert m.m. I slutändan tyckte jag att det blev nästan samma kostnad. Hos Pappersboden ingår allt i kortpriset och beställer man fler så får man rabatt. Tyckte det var roligt att få lite mer unika kort.

• marriedwithchildren

Jag säger bara kolla på www.printswithwings.com! Vi beställde våra kort där och det var verkligen super smidigt, priserna va bra och tydliga, man såg direkt när man skrev hur kortet skulle se ut och det var jätte fin kvalitet på både pappret och trycket. Dessutom lite roligare och färggladare design för oss som gillar det! :)

• fryser

vi har beställt från annabor.com såå nöjda. hon var hjälpsam o allt sköttes snyggt o snabbt.

• Bride2011

Beställde våra kort från Kortdesign, är inte särskilt imponerad. Längre leveranstid än angivet, extra kostnad varje liten ändring och färgen på kortet motsvarade inte förväntningarna.

• PimPim2010

ett tips är att beställa från vistaprint. De har både egna designer och att man kan ladda upp sina egengjorda designer. Vi gjorde en egen och laddade upp. Det blev urtjusigt!! Jag är väldigt, väldigt nöjd!! Ett litet tips som sagt! :)

Svar på tråden Har hittat jätte fina inbjudningskort