• Annnikah

Svarta blommor?

Hej!

Jag vill gärna ha en vit och svart brudbukett, men vet inte vilka sorters blommer som passar. Vita rosor tänker jag mig - men finns det några svarta alternativ?

• Svar på tråden Svarta blommor?
  • blivandefrugan

Det finns inga svarta blommor så vitt som jag vet tyvärr men det finns riktigt mörkt lila, mörkt blåa och riktigt mörkt röda som nästan går åt det svarta hållet tupaner (beroende på när du gifter dig)kan vara den som kommer närmast svart. Det finns svarta blomsternålar man kan köpa och sen kan man alltid binda sin bukett med svarta sidenband. Det finns ju också svarta spraymålade grässtrån.
    Lycka til

• Jossebosse

Kolla in www.holmsundsblommor/blogspot.com under fliken bröllopsblommor.
    Såg en svart/vit brudbukett där för ett tag sedan.

• Annnikah

TACK för tipsen!Vi gifter oss mitt i sommaren, i juli... och jag vet ingenting om blomstersäsonger. Men ska absolut fundera utifrån den här informationen. Tack än en gång!

• FiaLottaoälsklingen

det finns rosor som heter black baccara (om jag inte minns fel) som är riktigt mörkt röda att de blir svarta, annar finns de flesta blommor i svart fast då färgade.

det är ganska fint att ha en vit bukett med rosor och annat och sen ha svarta detaljer som blad, strån, pärlor, fjädrar och liknande. Gå in och prata med en florist, de har massor av förslag=)

• L U N A

Även kalla finns i mörk typ svart nyans.
    Anemoner med mörk/svart mitt och vita kronblad är fina. Gerbera finns också i liknande.

• Annnikah

Åh, tack! då finns det hopp alltså! Jag vill ha en enkel bukett, tror jag - ev. med inslag av något strandliknande (eftersom vi gifter oss vid havet) - vad heter sådana där vasstrån med bruna "kuddar" på? Haha, jag är verkligen dålig på det här, skäms lite...

• bruden i skogen

Det finns svarta rosor, beställ dem i tid bara.
    Och sedan kan man med fördel spya nästan alla blommor så de blir svarta. Men prova först så du känner att du vill ha dem så.
    Nejlikor och elegans är jättelätta att spya. Likaså grönt, mossa osv...Vad härligt
    Kommer att bli så snyggt

Svar på tråden Svarta blommor?