• gedda

Gotland

Här vill jag att alla kan tipsa om vackra ställen som man kan gifta sig på Gotland.

Någon kanske har varit med om ett bröllop eller har gift sig på Gotland och kan rekommendera oss det.

Jag vill ha ett bröllop på Gotland och rekar runt lite grann. :)

Sommarbröllop...:)

• Svar på tråden Gotland
  • Aleta

Jag vet att det har varit några bröllop inne i Lummelundagrottan. Vackert, men ganska kallt.

Det finns ju jättefina gotländska traditioner runt bröllop. Att kalla ut bruden till brudvisning t ex (vilket förekom på fastlandet förr också efter vad jag förstår).
    Här kanske det står något bra?
    www.brollopsplatsgotland.se/pdf/brollopsplatsgotland.pdf

• MallaA

Jag och min älskling ska gifta oss i en gammal kyrkoruin och sedan ha bröllopsfesten på Frimis. Här finns info: www.matmuren.se/

Annars så finns det ju massor med fina kyrkor på Gotland.

Jag såg även ett par här på BT som gift sig vid Furillen. Det såg fint ut på hennes bilder. furillen.nu/cgi-bin/Furillen_Visit.exe&pageID=1

• Emmz

Vi ska gifta oss i sommar vid Folhammar i Ljugarn med fest på Sjöviksgården (också i Ljugarn)
    En annan magiskt vacker plats är Tjaukle i Viklau, kolla här: www.guteinfo.com/

• gonzor83

Vill ni gifta er i kyrka eller borgligt (ute/inne)?

• visby2010

Stort eller litet bröllop? Borgligt eller i kyrkan?

Jag gifter mig med min m2b i Gnisvärds strandkyrka i tofta i sommar. Är en väldigt liten kyrka/kapell som passar oss perfekt. Vi kommer bara att vara ca 20 pers.

Finns ju flera vackra ruiner i Visby och massor av fina kyrkor runt om på hela ön... Utomhus på Fårö vid raukarna?

Svar på tråden Gotland