• marrieme

Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??

Vad har ni för budget?
    Vi har en budget på 60.000, ej inräknad bröllopsresa och bröllopsnatt..
    Vi blir runt 50 pers, än så länge ser det ut som vi kommer att hålla den,
    är lite rädd att frisyren och spriten kan få den att sprick..

Hur mycket sprit ska man egentligen köpa till 50 pers??
    Ska ju ha stor fest på kvällen.. och vin m.m till maten..

• Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??
  • Fru PB

Vi var 60 pers på vår fest. Hade budget på 70 000 spräckte den tyvärr med 50 000 till
    Men det var det värt. Nu fick vi hjälp av svärmor o svärfar.
    BAra klänningen gick 7 000 och det är inte farligt dyrt sägs det. Jag tyckte det var förmycket pengar men det var den jög föll för.. Den var JAG!!!

• pettan

Vi hade från början en budget på 60000kr till runt 65 personer! Men den spruckit lite då vi/svärfar bestämde att vi skulle bjuda alla kusiner oxå så nu har vi skickat inbjudnigar till 79personer! Kommer nog hamna på ca 65000kr!
    Lite beroende på priset på tårta och alkohol!(ska beställa genom andra från tyskland)

• Angel2

vi har en budget på 40000 och vi kommer vara ca 120 på vårt bröllop och vi kommer klara oss lätt med dom pengarna. kanske de blir lite över till och med =)

• KatjaB

vår budget är på 55 tkr. Den har blivit lite högre alltmedan vi planerat, det som dragit upp det hela är nog tårtan som blir något dyrare, ringen och att vi caterar all mat istället för att göra själva.

Men för att inte spräcka budgeten så gäller det ju att ha stenkoll på vad allt kommer kosta, vad saker får kosta, och vad man själv vill prioritera. Blir någon post dyrare än man tänkt kanske man får skära ner på nåt annat. Det är lätt hänt att det tickar på när man börjar tumma på vad det fick kosta från början

• Sebastiána
    marrieme skrev 2010-02-04 14:18:38 följande:
    Vad har ni för budget?Vi har en budget på 60.000, ej inräknad bröllopsresa och bröllopsnatt..Vi blir runt 50 pers, än så länge ser det ut som vi kommer att hålla den,är lite rädd att frisyren och spriten kan få den att sprick..Hur mycket sprit ska man egentligen köpa till 50 pers??Ska ju ha stor fest på kvällen.. och vin m.m till maten..
    Vi har också en budget på max 60.000 och vi har inte heller räknat in bröllopsresan i det. Bröllopsresa får det bli året efter. Vi blir också runt 50 personer.

Vi är inte klara med vin/spritproblemet men vi tänker i alla fall räkna med 1 glas vin till förrätten och två till huvudrätten . Sedan köper vi in lite extra om någon vill ha lite mer. Spriten till den fria baren är en svårare nöt att knäcka!
  • SophiaM

Vi har lagt budgeten på 100 000:- och jag vet inte om den kommer hålla, enligt vår budget just nu kommer det precis gå runt. Bröllopsresan inte inräknad.

• nollåtta

Vi har en budget på ca 60,000:- men hoppas vi kommer klara oss på mindre. Vi har en del gratis eftersom vi får hjälp av nära och kära med musik, foto, hår och smink så där kommer vi ju spara en del.

• Greeneyes

Vi har en budget på ca 110 000kr för ca 70 gäster, men vi har räknat med ca 50 000 på mat och dricka så det är ju en ganska stor del. Vi har valt ett ställe där vi måste ta all mat och dricka via dem, så det är därför det blir så mycket.

• Malin och Joel

Vi räknade ut ungefär vad bröllopet skulle kosta och började sedan spara till det, ung. 80 000. Men det ändras heeela tiden och jag gissar att vi kommer hamna en bit över det... Just nu ligger budgeten (det vi räknar att det kommer gå på) på 77 000 varav 23 000 är betalda Och vi har 55 000 kvar på bröllopskontot. Så än så länge ligger vi bra till men jag anar att en hel del kommer kosta mer än vi räknat med och att fler saker kommer tillkomma...
    Vi kommer vara 50-60 pers.

• iregnet2010

jag tror vi kommer hålla budgeten på det stora hela men då tog jag i ganska mycket när jag gjorde vårt totala estimat (M2B satte kaffet i vrångstrupen när han såg totalsumman . Men det är dock många poster där vi inte håller budget, det är helt sjukt vad saker springer iväg. Te x inbjudningskorten gör mig galen...gah..har nog för dyr smak...suck...

Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??