• vigsel2010

Bröllopsvitten sökes!

Vi är ett par som planerar att gifta oss i Botaniska trädgården, Visby 2010-07-26. Eftersom detta blir en hemlig vigsel utan släkt och vänner och vi inte känner till Gotland så söker vi nu två vittnen till vår dag.
    Har varit i kontakt med vigselsamordnaren i Visby kommun och där säger man att man inte längre erbjuder hjälp med att ordna vittnen. Vi skulle bli oerhört glada om det finns några som vill hjälpa oss med detta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 20:16
    Ändrade planer...
    Vigseln är bokad till 2010-07-27 kl 14.00

• Svar på tråden Bröllopsvitten sökes!
  • födelsedagsbrud

Tyvärr kan jag inte hjälpa er,befinner mig på fel plats.. Ser dock att ni, precis som vi valt att ha ett hemligt bröllop, så jag ville bara önska er lycka till!!!!

• vigsel2010

Tack & lycka till själva!

• Åsa Erika

Åh vad härligt! Hade jag varit där så hade jag definitivt varit vittne men min man! Lycka till!!

• gonzor83

Vilken tid på dagen skall ni gifta er? Vad krävs det av vittnen?

• vigsel2010

Vi har ändrat datum för vigseln till den 27/7 kl 14.00
    Vigselsamordnaren behöver veta namn och personuppgifter på vittnena. Den enda som krävs för vittnena är väl deras närvaro samt en underskrift gissar jag. Hoppas att någon vill hjälpa oss!

• gonzor83

Vi skall själva gifta oss i Visby den 31/1 nämligen. Men vet inte exakt när vi kommer åka ner dit bara...

• gonzor83

den 31/7 skall det såklart stå! :)

• vigsel2010

Vad roligt och lycka till!

• gonzor83

ja, tack. Men jag tänkte att vi kanske skulle kunna vara era vittnen i så fall. Om vi är nere då (vilket vi förmodligen kommer vara).

• vigsel2010

Det låter ju toppen om ni vill det! När ni vet med säkerhet om ni är där då och om ni fortfarande har möjlighet så hör av er igen. Har du några bra tips på fotograf och frisör?

• gonzor83

Jag har bokat tid på "Hår och sånt" i Visby, har faktiskt aldrig gått dit själv (fast jag är uppvuxen på ön), men har hört att de skall vara jättebra, ffa Anna-Karin. Vi har bokat en fotograf från STHLM, han kommer vara nere på Gotland i sommar så vi bokade honom illa kvikt! Han kör dock bara heldagsupplägg:
    www.digitalwardrobe.se

Annars tittade vi även på denna:
    www.finastudio.com

Kommer ni gå ut och äta sen? Varför valde ni just Gotland (om ni inte har någon anknytning dit?).
    Skall kolla så fort jag vet om vi är nere!

• vigsel2010

Efter 10 år tillsammans och nu med tre härliga barn så kan jag väl säga att våra bröllopsplaner har ändrats allt eftersom. Från början drömde vi om ett stort kyrkbröllop med alla våra nära och kära. Detta krympte sedan till ett bröllop med bara våra närmaste, sedan har vi även haft planer på att åka utomlands och gifta oss i hemlighet. Variationerna har varit många! I samband med våra semesterfunderingar så kom vi på idén med Gotland. Varför inte vigas där? Vi vill ha en mysig dag tillsammans med våra barn, det blir ett fint minne för oss.
    Sedan hoppas vi kunna åka iväg på tu man hand efter att vi kommit hem igen då barnen får stanna hemma.

Vi tar gärna emot förslag på mysiga restauranger som även passar barnen. Tack för dina tips!

• gonzor83

Lingården, Rosengården och Isola Bella är mina tips på bra och mysiga restauranger i innerstan!
    Jag tror vi till 99% kan hjälpa er att vara vittnen!

Svar på tråden Bröllopsvitten sökes!