Hemligt bröllop med vittnen!!!
Skall ha ett hemligt bröllop i kyrkan med vittnen...nu undrar jag, skall det kvinnliga vittnet ha en blomsterbukett även hon???Ni som gift er hemligt i kyrkan..jag tar tacksamt emot erfarenheter och tips!!!
Skall ha ett hemligt bröllop i kyrkan med vittnen...nu undrar jag, skall det kvinnliga vittnet ha en blomsterbukett även hon???Ni som gift er hemligt i kyrkan..jag tar tacksamt emot erfarenheter och tips!!!
Säkert en urdum fråga, men måste man ha vittne med i kyrkan? Är det inte bara om man vigs borgerligt?????
Det trodde iallafall jag =)
Bara vittnen vid borgerlig vigsel.
Ja, jag tänkte väl det! Har varit på många kyrkbröllop, men aldrig hört talas om vittnen där!!! Däremot på borgerliga!!!
Hej!
Vi har tänkt oss utomlands och då kyrkligt, och då krävs det vittnen enligt svenska kyrkan så jag vet inte...
vill man ha en juridiskt giltig vigsel måste man ha två vittnen, oavsett om det är kyrklig eller borgerlig vigsel.
www.svenskakyrkan.se/default.aspx&_vigsel
så: brudpar, vigselförrättare, vittnen. jag _tror_ att man vid en kyrklig vigsel också måste ha ringar, men det får ni fråga prästerna om =)
Visst är det så att man måste ha vittnen, har man ett större bröllop i kyrkan är ju alla vittnen...Så man kan ju nästan säga att mitt val av vittne, alltså min bästa vännina skulle varit tärna vid ett större bröllop...
Ja, men vid en borgerlig vigsel måste man ha 2 vittnen som UNDERTECKNAR tillsammans med vigselförättaren, det behövs inte vid en kyrklig vigsel i Sverige väl? Jag menar gästerna i kyrkan är ju egentligen bara där och tittar, de undertecknar ju ingenstans och det gjorde inte jag som tärna heller!
Var har vi prästerna när vi vill ha dem här?
I fråga prästerna tråden kan vi garanterat få svar på den här frågan.
Nej, inga underskrifter behövs vid vigsel i Svenska kyrkan. Jag har haft två vigslar utan gäster, och då var musiker och vaktmästare vittnen.
jag funderar också på att låta min tärna/mitt vittne ha en liten bukett på vårt hemliga bröllop. har dock inte bestämt mig.
TS och Att säga ja: Funderar ni på det, så är det väl klart att era tärnor ska ha bukett! På de bröllop vi varit på har tärnan haft en liten bukett.
Sorry TS att tråden blev lite OT, men jag kunde inte släppa det här med vittne, men nu vet jag hur det ligger till!!!
Lycka tiull med bröllopet