• Uppsalabrud2010

Gåva till tärnor, bestman & marsalk

Vad gav/ tänker ni ge era bestman, marsalkar och tärnor i present och när ger man den? Före eller efter bröllopet. Har funderat på halsband eller örhängen till min tärnor. Vad tycker ni? i vilken prisklass brukar presenterna ligga. Om man har flera tärnor, kan man ge dem olika presenter?

• Svar på tråden Gåva till tärnor, bestman & marsalk
  • Greeneyes

Vi gav tärnorna (två st) valet att vi antingen betalar deras klänningar, som de får behålla, eller ger dem varsin present. Så vi löste det på det sättet (men sen väljer vi klänningar de kan tänkas vilja ha i framtiden också).

• grisbjörnen

Vi har lagt en budget på ca 200kr per person vad gäller gåvor och liknande till Toastmaster och Tärnor/Marskalkar. Det Blir lite olika saker men alla ska få sina presenter efter bröllopet är tanken iaf. Jag tänkte göra ett halsband till min tärna och det ska hon nog få innan med tanke på om hon vill ha det på sig på bröllopet. De andra ska vi nog köpa typ finare choklad och vin till. Tänk en sån fin presentkorg med lite gott i.

• gonzor83

Jag har beställt varsiett halsband till mina tre tärnor. på ett skall det stå "TRO" på det andra "HOPP" och på det tredje "KÄRLEK". PÅ det viset får de varsien personlig present men ändå känslan att de har något gemensamt. Det skall även stå datumet för bröllopet på baksidan.

Svar på tråden Gåva till tärnor, bestman & marsalk