Inlägg från: 0Maria0 |Visa alla inlägg
  • 0Maria0

Vita blommor i slutet av augutsti?

Någon som är duktig på det här med blommor som kan ge mig lite råd...?

Vårt tema kommer att gå i vitt och grönt och därför vill jag bara ha vita blommor i brudbuketten. Jag tänker mig något hyfsat enkelt, i princip en sort och sedan gröna blad runt om och så hjärtan på tråd "överst" på buketten + lite pärlor eller något som gnistrar. Jag tänker mig buketten "trumpet"-formad, alltså inte rundbunden eller droppformad.

Vår tanke är att hjärtan på tråd samt den vita blomma man väljer ska gå igen i alla dekorationer och nu är ju frågan bara vilken vita blomma man ska välja...? Jag är inte alls bra på blommor och kan i princip bara rosor och tulpan... Vilka jag i och för sig hade tyckt var fina båda två - har dock ingen aning om hur tillgången ser ut i augusti...

Någon som kan hjälpa? Länka gärna till bilder, för namn säger mig som sagt inte så mycket!

• Svar på tråden Vita blommor i slutet av augutsti?
  • 0Maria0

Kallor är jättefint, men jag vill nog ha en lite "tätare" bukett, med mer blommor. Sen har jag fått för mig att de är dyrare och ska man ha dem i dekorationer sen också så springer det ju iväg...

Tack passionsblomman, ska kolla upp akito och avalanche! Även dahlior och fresia ska kollas...
    Med trumpetform menar jag en "vanlig" bukett - som den här ungefär www.svd.se/multimedia/dynamic/00324/brudbukett_hs_324793d.jpg
    Visste inte riktigt hur jag skulle förklara det, men jag tycker den påminner lite om en upp-och-nervänd trumpet!

• 0Maria0

Pratade ihop mig med blivande mannen igår - det blir rosor och murgröna i bukett och dekorationer, enkelt, snyggt och klassiskt!
    Tack för råd!

Svar på tråden Vita blommor i slutet av augutsti?