• Sail on Silvergirl

Present till gästerna på hotellet?

Jag och min blivande har många långväga gäster som kommer att bo på hotell. Jag skulle vilja ha en liten "påse" med lite välkomstsaker på varje hotellrum till gästerna, men jag har inte riktigt kommit på vad. Kan ni hjälpa oss?

Idén än så länge är:
    Karta över staden
    Information om helgen (Vi ska ha tre dagars bröllop)
    Mineralvatten
    Typ choklad eller något liknande
    Kanske en typisk liten sak från stan? (Om det inte bara blir liggande...)

Vi vill att alla ska känna sig välkomna!

• Svar på tråden Present till gästerna på hotellet?
  • Sebastiána

En liten bit choklad på huvudkudden är MYCKET trevligt. Det räcker långt för mig (älskar choklad).

Vi ska också ha tredagars bröllop, i alla fall för några eftersom en del reser över 120 mil till bröllopet. Jag gissar att de kommer att sova över i vandrarhemmet mittemot (krypavstånd från festlokalen alltså ). Det är ju praktiskt men inte så lyxigt så jag har funderat i liknande banor.

Vi kommer att låna ut lakan och annat så att de inte ska behöva ta det med sig och jag har som sagt funderat på att lägga ut en bit choklad på huvudkudden (problemet är att det ju inte är bäddat eftersom det är ett vandrarhem) eller ställa en liten fruktkorg i rummet.

• iregnet2010

Om det är yngre par som ska festa kan man ju även ge dom ett litet bakis-kit, dvs resorb, alvedon, chips och choklad. Annars är ju lite hjärtformat godis både enkelt och uppskattat

men jag tror det blir glada oavsett vad de får för ATT de får något, det är en väldigt omtänksam idé!

• Sebastiána
    iregnet2010 skrev 2010-02-08 09:37:52 följande:
    jag tror det blir glada oavsett vad de får för ATT de får något, det är en väldigt omtänksam idé!
    Det tror jag också!
  • Arosa

Ha ha, bakis-kit var kul Jag ska också göra en liten påse till våra gäster som kommer att bo på hotell och det var kul att stoppa i. Annars tänkte jag bara ha i lite godis och ev dricka. Det är tanken som räknas, man blir som sagt glad av gesten oavsett vad det är i.

• Sail on Silvergirl

Ja, ni kanske har rätt, det kanske inte behövs så "mycket"... Jag tänkte skriva ett litet "välkomstbrev" också och kanske lägga med programmt för helgen.

• Sebastiána

Sail on Silvergirl skrev 2010-02-08 10:34:21 följande:

Ja, ni kanske har rätt, det kanske inte behövs så "mycket"... Jag tänkte skriva ett litet "välkomstbrev" också och kanske lägga med programmt för helgen.
    Det var en bra idé! Vi kan ju skriva lite information om vilka aktiviteter som finns att göra vid vandrarhemmet: minigolf, varmvattenbassäng, vandringsleder i olika längd...
Svar på tråden Present till gästerna på hotellet?