• Tokisen

Ni som har bingo i festhäftet

Ni som ska ha Bröllopsbingo i era festhäften, hur har ni tänkt att göra?
    Ska alla få likadana bingobrickor eller ska ni göra ett för varje gäst?

Jag känner att jag vill inte att alla ska ha samma men samtidigt vill jag göra det enkelt för mig och slippa göra 60 stycken olika, så hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ni som har bingo i festhäftet
  • CeKe

Jag funderar på att göra typ 5 olika brickor där jag bara flyttar om dem lite. Det blir ju ändå lite olika utifrån att folk har olika grannar, sitter vid olika bord etc!

• Lina o Peter

Vi har samma bingo i alla (90!) festhäften.

Alla sitter ju på olika ställen i lokalen och alla kommer säkerligen inte spela samtidigt eller alls.

Vi har valt att ha bingorutor med saker som: "Bordsgrannen till höger tar mera mat", "du hör en mobil ringa", "du har skålat med alla dina bordsgrannar", "Någon spiller rödvin på duken", "Någon tar kort på dig" osv osv. Så oddsen att det inträffar för alla gäster samtidigt existerar ju knappt då de sitter så olika och har helt olika förutsättningar. Vi ska ha 1-5 priser som vinflaskor, chokladaskar och efter det lite roliga småprylar. Lycka till!

• Martinaa

Jag hade tänkt ha samma bricka till alla, men ska eventuellt ändra om till typ fem olika som CeKe. Får se vad jag orkar med när jag väl sitter och ska skriva ut festprogrammen

• bruden i skogen

Bingo, vill någon förklara? Det låter ju som en kul sak.

• Tokisen

Okej, ni har ju rätt för er där, så har inte jag tänkt alls, men tror vi kör på CeKes linje med några som vi alternerar.

Vi har köpt små mini vinflaksor som vi ska ha som priser + att vi ska köpa tändsticksaskar som vi ska klä med foto på oss

• CeKe

Ahh, priser. Hade inte funderat på det eller ens tänkt tanken än, men självklart! Låter som bra vinster Norpar nog idén! Eller kanske dryckesbiljetter till baren eller nån fikabiljett till caféet i närheten som är supermysigt och som nog många av gästerna i vilket fall som helst kommer besöka dagen efter bröllopet för frukost

Svar på tråden Ni som har bingo i festhäftet