• KatjaB

Klänning till gravid tärna

Har nyss fått veta att ena tärnan är gravid och undrar nu om det är någon som har bra tips på snygga tärnklänningar som passar med 7 månaders gravidmage.
    Vill att hon ska få känna sig fin, men inte behöva vara nervös över passformen, inget fodral med andra ord.
    Hittar ingenting knappt, så har ni bra tips tas de tacksamt emot

• Svar på tråden Klänning till gravid tärna
  • KatjaB

ja kanske det, tänkte försöka få tag på ett gäng olika klänningar o maila över så hon får kolla vad det är hon vill ha

• soryd

jag har samma problem, bara det att jag ska ha två tärnor o den ena är gravid o kommer vra i 7 månaden. jag vill ju att de ska ha likadana känningar, så har ngn ngt tipps så är det kanon?

• Miss Giggle

Om ni kan sy så finns det ju en hel drös med fina klänningar med empireskärning. Då får ni rejält med vidd (eller man kan iaf se till såatt man får det ) från bysten och nedåt. Man kan ju även tänka sig en version där man har rynk över bysten (sån som finns på vissa sommarklänningar). Då har även brösten plats att växa vilka de tenderar att göra juh!
    Har sett just en sån finare emireskärning med rynk uppsydd i satin som var ursnygg!

• KatjaB

så är det för oss också, men jag tänkte att det inte måste vara likadana klänningar, bara de ser ut att matcha varandra o har samma färg och material

soryd skrev 2010-02-08 13:12:56 följande:
    jag har samma problem, bara det att jag ska ha två tärnor o den ena är gravid o kommer vra i 7 månaden. jag vill ju att de ska ha likadana känningar, så har ngn ngt tipps så är det kanon?
  • Fru PB

Vet att PAlm design i Malmö har dom
    www.palmdesign.se/

Atelje MB har dom med
    www.ateljemb.se/

Jag hade samma problem. Tärnorna hittade till sist på Helenas Boutique i Malmö. En modell som passade alla 3...

• KatjaB

hittar inga för gravida där.. är det jag som är blind?
    Fru PB skrev 2010-02-08 15:40:59 följande:

Forever yours tror jag att dom heter. Dom har till gravida... www.foreverbridals.com/
  • Fru PB
    KatjaB skrev 2010-02-08 18:14:48 följande:
    hittar inga för gravida där.. är det jag som är blind? Fru PB skrev 2010-02-08 15:40:59 följande:
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Här är någon...All Bridesmaids Gowns gå in där så scrolla ner. Där kan man välja mer eller mindre vilken färg som helst...
  • Ninja85

Är det helt oschysst att inte välja en nära kompis till tärna pga att hon är gravid? Hon kommer vara nästan i 8:e månaden när vi gifter oss. Tänker inte bara på klänningen utan på att det inte är säkert att hon kommer må så bra då? Det är ju omöjligt att veta.

• KatjaB

nja det avgör du ju själv. Rent generellt tycker jag personligen att det är taskigt att återta hedersuppdrag när man redan frågat, om det inte händer något väldigt drastiskt.
    Det beror ju lite på vad du har för föväntningar på tärnan också. Min tärna kommer vara i 7:e månaden. Vill fortfarande ha henne som tärna, ska bara hitta annan klänning o så kanske man ska ha en plats förberedd längst fram om hon inte orkar stå hela ceremonin.

Ninja85 skrev 2010-02-24 15:05:24 följande:
    Är det helt oschysst att inte välja en nära kompis till tärna pga att hon är gravid? Hon kommer vara nästan i 8:e månaden när vi gifter oss. Tänker inte bara på klänningen utan på att det inte är säkert att hon kommer må så bra då? Det är ju omöjligt att veta.
  • Fru PB

Min ena tärna var höggravid. SKulle aldrig få för mig att återta det. Det var ju henne jag ville ha sen att hon blev gravid är ju bara till att gratulera.
    Sen hade hon max otur o kunde bara vaara med i kyrkan då hon fick havandeskapsförgiftning.
    Det fick vi reda på dagen innan bröllopet. Jag önskar än idag att hon kunnat vara med på festen. Hon kunde knappt se filmen från festen utan att börja gråta. MEn jag hade henne i kyrkan och det är jag glad för...

• Lara C

Empire-skärning borde du kunna hitta och det är ju jättesnyggt. Accentuerar magen lagom mycket.

Om man verkligen vill att tärnan ska vara ett stöd under hela bröllopsdagen är det nog en bra idé att inte bara ha en, om den gravida skulle må dåligt eller inte orka hela tiden. Däremot fungerar det väl utmärkt om hon bara har förväntningen att göra det hon vill och förmår under dagen, t ex hålla buketten i kyrkan.

• KatjaB

jo, jag har ju två tärnor, så båda är inte gravida.
    Det blir nog bra

Nu har jag dessutom hittat en klänning som vi ska utgå ifrån som hon älskade. Så det verkar ha löst sig med klänningen.. ska lägga upp en bild ifall ni är nyfikna, klänningen ska vara rosa med svart underkjol som sticker fram lite, och svart band i midjan med en ros på också.

Lara C skrev 2010-03-12 18:42:15 följande:

Empire-skärning borde du kunna hitta och det är ju jättesnyggt. Accentuerar magen lagom mycket.Om man verkligen vill att tärnan ska vara ett stöd under hela bröllopsdagen är det nog en bra idé att inte bara ha en, om den gravida skulle må dåligt eller inte orka hela tiden. Däremot fungerar det väl utmärkt om hon bara har förväntningen att göra det hon vill och förmår under dagen, t ex hålla buketten i kyrkan.
Svar på tråden Klänning till gravid tärna