• Sebastiána

Hur lite kan en bruddnäbb vara

Min lille systerson kommer att vara drygt 1 år och 7 månader. Är det för litet? Vi kommer att ha en brudnäbb på 4 år, så hon kanske kan hålla honom i handen

• Svar på tråden Hur lite kan en bruddnäbb vara
  • Tindragull

När vi gifte oss i maj förra året så var våra barn näbbar. Sonen var då 1 år och 3 månader gammal. Dottern var drygt 4½ år. :)
    Gick bra! Lillsonen blev ledsen precis när vi skulle gå in, men min pappa, som följde mig in, tog honom på armen och så löste det sig också...

• 091205

Vår minsta var halvåret hon blev buren. De andra var 2 + 4 år

• Twid

Våra döttrar och min syster dotter kommer att vara brudnäbbar på vårat bröllop i Augusti! Våran knottar kommen vara nyss fyllda 1 och 4 år! Min systerdotter kommer vara 3½år! Så vi har nog välldigt små näbbar! Men det kommer gå så bra så!!

• Lina o Peter

Tror det går superbra!

Våra döttrar kommer vara 6 år resp 2 år, och jag tror väl knappast att minstingen kommer gå lugnt och stilla (då hon är ett litet yrväder) men det gör inget. Bara charmigt med lite oväntade grejer från barnen ju.

Såg nått klipp på youtube där den ena brudnäbben "dansade" järnet liggandes på golvet när brudparet skulle gå ut ut kyrkan. Hur gulligt som helst! Tror det var när han ur "bonde söker fru" gifte sig.

Ja ja, lite OT, men som sagt, tror det går jättebra bara man inte har superhöga förväntningar på hur de ska gå, slänga blomblad osv.

• Sebastiána

Om det blir som jag vill kommer hans mamma att vara tärna. Det kanske blir för mycket för henne att hålla reda på både honom och mig, men pappan kommer att få sitta längst fram i kyrkan också.

• Miss Giggle

Min dotter som kommer vara 18 mån vid tillfället ska vara brudnäbb. Hon ska gå in tillsammans med sin kusin som är dryga 3,5 år. Sen får hon sitta hos mormor och morfar under vigseln.
    Om hon blir ledsen när hon går in får min syster gå in med de två små och så kommer andra tärnan efter och sist pappa och jag.

• Sebastiána

Jag tror att det kan bli ett väldigt sött par, min systersom och min BM:s brosdotter

• Sebastiána

Systerson ska det vara

• Bluebride

jag ska ha min brorsdotter som kommer vara nyss fyllda 8 år. Sen min dotter på 17 månader, hon kommer dock inte kunna gå och om jag inte kommer på något sätt hon kan "åka" till altaret får nog tärnan bära henne, de kommer bra överens.

• KatjaB

lilltösen kommer vara 1 år och 4 månader och går med större tjejen som är nästan 3 år. Ena tärnan kommer ha ett öga på dem så att de går åt rätt håll o så

• Hemlig2009

Min systerdotter var brudnäbb och hon var då 1 år och 10 månader. Det gick inte alls. Vi var och övade i kyrkan och då fick minsann inte mamma ens vara med utan hon och moster skulle öva. Ja, sen dagen efter på bröllopet vägrade hon sätta ner fötterna så min syster fick bära in henne. Spelade absolut ingen roll men jag tror att man ska vara medveten om att det kan gå hur som helst.

Vår präst var noga med att påpeka detta då han hade haft ett brudpar som haft sina barn som näbbar. Den yngsta ville absolut vara i mammas famn hela tiden och det var nog inte riktigt den vigsel hon hade tänkt sig...

• Bluebride

Glad att min dotter inte har problem att vara i min tärnans famn, hon tillbringade större tiden hos min tärna under helgen än hos mig.

• Honey bunny83

Vi kommer att ha 3 näbbar på 5 år ( våra söta syskondöttrar ) och den äldre kommer vara 10 år och ska bära våra ringar:) Även hon superduper söt systerdotter

• Jessika81

Ska ni alla ha två näbbar eller fler? Ingen som ska ha bara en näbb?

• Nordiskbrud

Alla barn är olika, tur är väl det. Men att tro att det kommer att gå galant med så små näbbar som runt 1-2 år tycker jag är att ta ut glädjen i förskott. Kan med största till förlit säga att inget av våra barn, som är 1 och 2 år, skulle klarat av att vara näbbar på vårt bröllop för några veckor sedan
    Skulle också känt som om man satt för stor press dem. Bara att gå in i en kyrka kan vara övervälmigande för små barn. Men att då dessutum vara tvungen att göra det i fina kläder, inför en massa människor (de inte känner igen) och med hög musik... Det kan leda till oanade konsekvenser.
    Visst ska ni försöka ha näbbar om ni vill men räkna med att det kan gå precis hur som helst om de är under 4 år i vart fall, hur coola, söta, tuffa eller orädda de är i andra situationer.

• tingeling11

Vi ska ha våran dotter som då kommer vara ca 17 mån som näbb och hennes kusin och han är 7 år. Han kommer gå in med henne och lämna henne hos mormor sen

• KatjaB

ja, är det så att vi märker att de kommer vara för blyga, så får de sitta hos mormor/farmor istället och plocka isär sina blommor eller något annat underhållande för dem Vi får se hur det går, går det så går det. Vi är medvetna om att det är två envisa små damer som vi har

• fruJensen

min flicka kommer vara 10 mån på vårt bröllop, kommer få hjälp in av två pojkar på 3 samt att vi kommer ha en vuxen eskort redo :P

Svar på tråden Hur lite kan en bruddnäbb vara